Giantco sprint scooter taber strøm.

Hej håber virkelig at den er en der kan hjælpe her.

jeg har en Giantco Sprint scooter, som taber strøm når den står stille.
jeg har skiftet batteriet ud med et nyt, men lige lidt hjælper det.

kan nogen sige mig hvad der kan være galt med den.

Mvh
Tomas

Tomas

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja fejlen ligger som regel i at du har en ledning hvor isoleringen er istykker så den kan få stelforbindelse. Så du må hele lednings nettet igennem for at finde synderen, det er ofte stede hvor der er meget rysteri eller hvor ledningerne bliver bukket flere gange om dagen.

V.h.  Håndværkeren
Jeg syns også det lyder som en kortslutning eller noget som står og bruger strøm fra batteriet hele tiden.
Hvis du er sikker på batteriet er okay så kan det jo ikke være andet næsten.

Du kan let teste om der er en kortslutning eller der bliver brugt strøm mens scooteren står stille.
Køb et multimeter hvis du ikke allerede har et.
Multimeter : http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/billeder/billed0741.jpg
Drej nøglen i tændingslåsen til OFF.
Sæt multimeteret til højeste ampere (10 ampere).
Flyt det røde stik på multimeteret til det hul hvor der står 10ADC (så kan du måle op til 10 ampere).
Fjern minus (-) kablet fra batteriet.
Forbind multimeteret mellem kablet og batteriet.

Nu kan du aflæse hvor mange ampere der bliver brugt mens scooteren er slukket.
Strømforbruget skulle helst ikke være højere end 0,01 ampere.
Prøv og drej nøglen til ON også hold på bremsegrebet så bremselyset tændet så skulle du gerne kunne aflæse højere ampere på multimeteret.

OBS : Lad være med at brug el starteren når du har multimeteret forbundet sådan fordi der går en stor strøm som det ikke er sikkert er godt for multimeteret.

Læs eventuelt : http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/service_fejlfinding.php#kortslutning

Du kan også prøve og forbinde minus (-) kablet igen på batteriet også sætte multimeteret til volt og forbind det på - og + på batteriet og se hvor mange volt det har... når du så tænder scooteren og motoren kører så skulle den gerne komme op på 14 volt cirka... hvis den ikke kommer op på det mens motoren kører så kan der være noget galt med spændingsregulatoren eller generatoren som så betyder at dit batteri ikke bliver opladet også vil det med tiden blive fladt. Måske efter 1-2 dage.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis