glasfiber

hvad er den bedst form for træplader man kan brug til og brug til glasfiber til hvis man skal lave en form til og støp om eller på og hvor tyk skal den være

hejsa

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis pladen skal indstøbes, så er støbeplader (de der brune som til trailere) de bedste, skal lige slibes, med meget groft sandpapir, så hæfter fiberen bedst.

Hvis det derimod, kun skal være som støbeform, som fjernes igen, er det ikke særig kritisk, bare pladerne er helt glatte, og helst ikke sugende.

Jeg har brugt nogle skumplader, af pur skum, de er nemme at forme...
Da jeg lavede vindspejl, fordæk og ringdæk, til min jolle.

mvh jens

Hvor køber man PUR plade billigst

hvor har du købt pur skum henne

 


hejsa

Jeg købte det som genbrug, de havde været brugt i en tagkonstruktion, som isolering.
Sammen med tagpap.( måske Isopal eller lignende firmaer har skumplader.)

Det var hos et nedbrydningsfirma i Hammel, men det er jo nogle år siden.

Purskum er ikke brændbart, og opløses ikke af acetone, eller andre opløsningsmidler.

Nogle påstår at alm flamingo, kan bruges, det har jeg aldrig prøvet, og flamingo forsvinder jo som dug for solen, bare de ser skyggen af acetone ol. så jeg kunne godt tvivle på om det dur. (men jeg har aldrig afprøvet det)

mvh jens

Annonce
je___ns >> Har du selv lavet den jolle fra bunden ?? Kanon flot ..

 The day you quit is the day you lose.
Tak for de rosende ord, selve skroget har jeg ikke selv lavet, men ellers alt andet. fordæk vindspejl, ringdæk, ny dobbelbund, sæder mv.

Men jeg kan ikke anbefale andre at gå i gang med samme omgang, det er dyrt og koster uhyglig mange timer.

mvh jens

Dyrt.. Det er en færdig båd også?? Det er jo lige før at en alm. båd koster mere end en bil i fremstilling.
Hvor meget har du da brugt for i materialer??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Det har Jeg "heldigvis" ikke rigtig styr på, men jeg har nok brugt omkring 8000 kr

Den gamle jolle kostede 1500 kr, så ja der er penge at spare, hvis man ikke regner timelønnen med

mvh jens

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis