Nye tagnedløbsbrønde ?

Davs

Vi skal igang med en større kloak renovering (7 rækkehuse - ejerforening), hvor vi skal have en strømpe i hele kloakken, som koster spidsen af en jetjager..

Så var det jeg kom til at tænke på, at det jo på sigt er en god idé allerede nu at separere spildevand og regnvand, udtil skelbrønden, da Randers kommune har planer om en separering før eller senere på deres net.

Så er mit spørgsmål, hvad er nedgravningsdybden for en tagnedløbsbrønd ???, hvis der skal strømpe i, skal der graves 3,5m ned ved alle tagnedløbsbrønde, samt disse skal udskiftes.

Min tanke går på at lade være at grave de 3,5m ned, men istedet den dybde som en ny brønd kræver, også en rende hele vejen udtil skelbrønden.

Vi har ialt 8 stk tagnedløbsbrønde,
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Normalt er vel fra knap en meter, og dybere for tagvand, men tag en snak med en kloakmester.

Du skal jo også have blændet det gamle løb af, om det er nok med strømpe-foringen, eller det skal blændes helt nede ved hovedrøret, må du igen rådføre dig med kloakmesteren om.

Jeg bor også i Randers kommune, vi har også fælleskloakering, så på et tidspunkt skal vi jo også have separeret. Det er jo en uvelkommen udgift, men en trøst er da det gavner miljøet

mvh jens

Har taget kontakt til kloakmestren, der har total entreprisen.....det var så de 3-500.000,- byebye
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis