Købe stort ind i Tyskland

Hej.

Vi er nogen stykker der har snakket om at slå os sammen og køre til Tyskland, og købe en masse af de dagligdagsting ting, der kan holde sig et stykke tid, hvor der er penge at spare.

Har hørt, at hvis man ikke stopper lige over grænsen, men kører lidt længere og handler der hvis tyskerne handler, så skulle priserne være endnu lavere.

Er der et sted der kan anbefales, og måske også produkter hvor man virkelig kunne spare penge, så hører jeg meget gerne.

Og hvis der er nogen der har erfaring med dette, eller måske et godt tip så hører jeg også meget gerne.


v.

laura


13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal ihvertfald længere end Flensburg, Hamburg er nok det sted du skal hen, og så er det jo spørgsmålet om det kan betale sig aligevel. Nu har du jo ikke oplyst dit post nr. Men os der bor her nede i den sydlige del af det Sønderjydske handler meget over grænsen. Deres ferskvare er ganske udmærket og så er der ikke så meget moms på fødevare. Dåsemad og lignende kan også betale sig, men så skal der købes mere end 10 dåser af gangen.

V.h.  Håndværkeren
Tak for svar Håndværkeren.

Faktisk bor jeg langt væk fra grænsen, nemlig på Færøerne.

Så der kommer en masse udgifter i forbindelse med fragt og dertil kommer moms og told, desværre.

Men spørgsmålet er, om det stadig kan betale sig at købe stort ind i Tyskland, da priserne på dagligvarer heroppe er voldsom dyre.

Tanken var, hvis man kunne få lavet en ordning, sådan at man måske een gang om måneden, fik sendt alle disse varer herop. Så kunne man måske forhandle sig til en fornuftig pris for fragten.

Og så er spørgsmålet jo også, hvor man skulle handle og måske ligesåmeget hvad man skulle handle.

Tanken var at vi flere i fællesskab fik lavet sådan en fast ordning, og købte ting såsom shampoo, roll-on, chokolade, morgenmadsprodukter og andre ting der er langtidsholdbar.

Så kunne det også være, at man i stedet for at købe i forretningen kunne købe fra en tysk grossist ??

Jeg synes det kunne være forsøget værd.


v.

laura
Ja det er da et stykke væk  Men grunden til at alt er så dyrt hos dig, er vel p.g.a. fragtpriserne. Så vidt jeg ved har i kun Fisk Får og en Fantastisk Natur.
Men det var da værd at prøve, dog tror jeg at der skal købes større ind end en gang om måneden, et halvt års forbrug vil nok være mere realistisk.
Alfa og omega i en sådan sag, er at finde et transportfirma, der ikke mener at det er Jer alene, at de skal leve af. Der er mega store forskelle på fragtpriser.
Det største problem, som jeg ser det, er at der skal være en ildsjæl, der orker og kan administrere en sådan indkøbsforening.
Jeg ville nok arrangere det som en egentlig indkøbsforening der bliver importørregistreret. Så kan I købe momsfrit i f.eks. Tyskland men skal betale told og moms ved indførslen til Færøerne, men det skal I jo under alle omstændigheder, men så kan I uden problemer undgå den tyske moms, som I ellers kan risikere at skulle betale yderligere.
Med en formel indkøbsforening med SVRnr., skulle I kunne blive accepteret som kunde ved en grossistvirksomhed, hvis I da har en nogenlunde fornuftig omsætning.

Med venlig hilsen
ktm

 


Tak for gode svar

Ja, det er måske smartest at starte sådan en indkøbsforening, så man undgår den tyske moms, som "desværre", i den her sammenhæng, ikke er ret stor. Har hørt noget om 7 % på fødevarer.

Kender I ellers en hjemmeside til et tysk supermarked, eller et andet sted i Tyskland, hvor man kan se udvalget og priser ?

v.

laura

Annonce

.... glemte lige at spørge, om der er bestemte ting, madvarer som I ved er meget billigere ??

v.

laura

Her er et par at starte med:
http://www.penny.de/
http://www.rewe.de/
http://www.aldi-nord.de/

Bent.


Tak for det

v.

laura

Hvordan gik det, fandt du ud af noget?

Med venlig hilsen RH

Lidt er godt - meget er bedre.

Hej Laura

Jeg har en ven på færøerne som er lidt i samme situation som dig. Hvad fandt du ud af ?

Mit navn er Sasa Kovacevic - Du kan følge mig her.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis