Gulvisolering: G60 eller G80, tilpasning, radonsikring ?

Hej

Ganske almindeligt parcelhus, er G60 godt nok ?? Det er jo de billigste...

Opbygningen er afrettet grus, 2 x 150mm styroporplader, 120mm flydende betondæk med varmeslanger, laves med kantisolering og så parketgulv øverst.

Det aktuelle rum er 445x305 cm mellem de eksisterende fundamenter. 
Fundamenterne under indervæggene er bare støbt ned i gravede render og er derfor ikke specielt lige. Hvordan laver man bedst tilpasning af styroporpladerne op mod den slags ?? Sprækker er jo ikke en god ide, for så løber betonen jo ned ved udstøbning af dækket. Skal man lukke eventuelle sprækker mellem isolering og fundament med beton før udstøbning af døk ?

Og sidste spørgsmål: Radonsikring ? Hvordan gøres det bedst ? Jeg får jo en sprække omkring betondækket i kraft af at jeg laver kantisolering.

MVH Leo


MVH Leo

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Leo

Under normale omstændigheder skulle en G60 være nok, men for at være sikker ville jeg da bare ringe til producenten og beskrive dine forhold, de kan fortælle der dine muligheder. (Styrolit tlf. 7979 8211)

Men jo højere du kommer i G nummer jo mere kan pladerne bære og jo mindre behøver du for at opnå den samme U-værdi. Prisen bliver også højere jo mere krav der er til dem, så find den der passer til dit byggeri

En G80 kan f.eks klare ikke bærende indervægge og en G150 er til tungere erhvers byggeri.

Til Radon sikring er her et link

Eksempel med gulvvarme link

Mvh Benjamin
www.baw-byg.dk

 Udfører arkitekt og byggerådgivning, samt alle former for tømreropgaver. Kontaktes for uforpligtende tilbud.

www.baw-byg.dk

 

Tak for et dejligt kontant svar. Mine indervægge står på fundamenter, og gulvet skal dermed bare bære inventar, så G60 lyder som svaret, men jeg vil da lige kontakte Styrolit og høre om der er andet, der kan gøre at jeg skal vælge stærkere plader.

MVH Leo

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis