Støbe stolper ned til hængekøje

Hej, Jeg har fået fat i 2 stoler på 270cm af jerntræ, som jeg har støbt i ned 90cm dybe huller i min have (stort set kun i ler), hvor jeg har lavet en blanding af grus (ca 4-5 dele) og en del Aalborg Basis Cement. Og så langt så godt, men mit spørgsmål er, hvor lang tid skal det have lov til at hærde før jeg smider mine 90+ kg i hængekøjen? Det skal lige tilføjes at hullerne er ca 50x50x90. Og de er fyldt op til ca 20 cm under jordoverfladen, da der skal støbes nogle sten rundt om dem. På forhånd tak!

// Mads

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja i øjeblikket hvor jorden stadig er ret fugtig, skal du nok regne med en uges tid.
Hej heldige du.
Min lille pige plager livet af mig for at få en hængekøje, men vi har ingen have ”kun” 2 store terrasser med flisebund. Der kunne faktisk godt være en hængekøje, da de er ret store, men det bliver nok lidt svært at gøre det stabilt nok uden cementsokler. Måske har du en idé, hvad jeg kunne gøre i stedet?
Du kan da pille nogle fliser op, grave op, evt. støbe et rør ned, undersænket ift. belægningen, så stenene kan lægges tilbage, når hængekøjen ikke er oppe. Skal hængekøjen bruges, stikkes et par rør ned i det faststøbte rør.

Med venlig hilsen
ktm

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også