kantisolering

hej jeg jeg skal snart til at støbe nyt gulv med gulvvarme men hvordan er det nu med kantisolering er det kun på udrevæge eller er det på alle væge både inde og ydrevæge?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du bør isolere ydrevægge og vægge som er sat ovenpå fundament. 50 mm. isolering er passende.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Jeg skal snart lave noget lignende, så følger lidt med. Hvor højt føres kantisoleringen op?
Det er i badeværelset og jeg skal have fliser på. Er det ok, at føre den helt op så, så en del af den yderste flise klæbes direkte på isoleringen? Eller hvordan gøres det?
Har kun set det med tyndere kantisolering, men tror da også at 50mm giver god mening.
I dag bruger man under normale omstændigheder 20 mm polysturen kantisolering når man støber betongulve.

Badeværelser
På et badeværelse gulv skal der jo være fald på gulvet i bruseniche og vådrumsmembran.

For at vådrumsmembranen er 100 % tæt og ordentlig vedhæftning er kantisoleringen normalt ført til overkant betondæk inden slidlag, som derefter er lagt og hvor man retter af og laver fald på gulvet. Vådrumsmembranen er derefter lavet oven på en ens og plan overflade, som sikre flad mod afløb og tæthed.

Alle andre steder end badeværelser
Her går kantisoleringen også til overkant betondæk, for her kommer der trægulv eller klinker helt ud til muren og derved dække for kantisoleringen. Husk ved nybyg at ved dørhuller eller vinduer helt til gulvniveau, at den øverste sokkelsten er smallere under neden. Så kantisoleringen ikke ligger langt inde på gulvet, pg.a døren eller vinduet til gulvniveau er smallere end muren, hvor alt det andet kantisolering er.

Ydervægge og indervægge
Kantisoleringen er kun nødvendig ved ydervægge eller ved indervægge hvis det støder op til et uopvarmet rum, som f.eks garage. Rum som ikke er varmet op og isoleret lige så godt som rummet ved siden af og hvor der derved vil være et varme tab hvis ikke der er isoleret.

Håber det besvarede jeres spørgsmål.

Mvh Benjamin
www.baw-byg.dk

 Udfører arkitekt og byggerådgivning, samt alle former for tømreropgaver. Kontaktes for uforpligtende tilbud.

www.baw-byg.dk

 

Der bør isoleres ud mod indervæg hvis den stå på et fundament. her vil der komme kulde fra nedfra. det er ikke et krav men når gulvet er oppe ville jeg ikke undlade at gøre det. og skaber ingen problemer.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis