In-board motor igen!

Hejsa,

ny ejer af en dejlig Folkparca 21" som dog står uden motor. Forrige ejer skrottede motoren, pillede aksel, skrue osv. ud. Proppede hullet og satte en lille påhængsmotor bagpå i stedet. Der påtænker jeg nu at lave om til in-board igen. Båden er født med en 24 eller 36 HK Volvo Penta motor. Jeg har fundet nogle mulige motoremner i forskellige prisklasser. Ved noget hvordan man reetablerer aksel altså drev med propel. sidder der bøsninger/lejer i udgangshullet osv. Står noget på herrens mark og vil være glad for lidt vejledning.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen så Te-løk med Folkeparkaen !
Men hvis du slet ikke har prøvet at sejle i den, vil jeg stærkt anbefale dig at gøre dette med en udenbords motor først. Du kan ikke selv bore et stævnrør i, når du aldrig har prøvet det før. Det skal en speciel opstilling med en slædeanordning til for at det bliver nøjagtigt nok.
Hvis det er for at få en diesel så tror jeg nok at Yanmar stadig laver deres diesel udenbords motorer.
Men prøv nu lige båden inden du smider en masse penge ned i den, det ville være så ærgeligt for dig hvis du finder ud af at det nok ikke lige var den bådtype du ønskede dig.

V.h.  Håndværkeren
Tak for hurtigt svar. Der sidder fortsat stævnrør i båden, man har bare proppet hullet. Har netop købt en BUKH 20 HK og fået vejledning vedr. montering af denne. Bemærk, eneste nuværende motor er en 6 HK Johnson monteret helt bagerst på badebroen så det giver næppe retvisende billede af hvordan båden egentlig kan sejle. Tak alligevel, jeg skriver lige i forummet igen når jeg er sejlende om ca. 3 uger.

Hilsen "optimisten"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis