tætnings lister på døre (yderdør)

Hejsa !

vores terrasse dør trænger alvorlig til nye tætningslister, men hvor dælen får man dem som passer til døren ??
jeg har være i samtlige byggemarkeder her i området og de kan kun tilbyde dem fra "tesa" og de er bare ikke "store" nok

dem som sidder på nu er de originale som er "stiftet" fast, og der er rimelig bredde og tykke.
dem fra tesa (med klister" er bare for små)

kan man slet ikke købe tætning lister som er "tæt" på de originale nogen steder ?
kan ikke passe at jeg er den eneste med en yderdør med lister som trænger til en skifter ?

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Seti

Kan du ikke tage den øverste forsigtigt af, og tage i dit byggemarked (håndværkerafdelingen) de kan sikkert hjælpe dig med at finde den helt rigtige, de har en række kontakter som vi andre ikke lige tænker på.

De derTesa klæbe tætnings lister er en nødløsning efter min bedste overbevisning.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Seti, der findes jo et hav af tætningslister. Selv har jeg været med til rigtig mange forskellige gennem tiden.

Alt efter, hvor gammel terrassedøren er, har jeg et gæt på, at det kunne være noget i den stil, som du ser her:
http://www.carlf.dk/Katalog/Produkt.05/051469.HTM

Ovennævnte er jo én af mange typer tætningslister, som sømmes i karmfalsen. Dimensionen kan der altså være stor forskel på. Den, jeg linker til, har jeg selv brugt meget engang.

Du skal nok ikke regne med, at kunne gå ned i et byggemarked; der er nok større chancer i et mindre snedkeri, som har lavet vinduer og døre gennem flere år. Selv er jeg ofte ude for, at der kommer folk for at høre til om vi ikke liiiige har sådan en gammel tætningsliste. Mange gange finder vi en løsning.

Men prøv at beskrive nærmere ...


Svend Erik

Bygningssnedker

Det bedste ville være at skære/fræse en not hele vejen rundt til en bedre tætningsliste.

Koster sikkert ikke det store at få klaret hos din lokale maskinesnedker.
@alle: tak for jeres svar!

@Svend Erik: Det er lige præsis den liste !! tro kopi i mål og udforming, min har dog ikke de to små spor som er i den del som hæftes fast, men det har vist ikke den store betydning.

men den side du linker til kan privat personer vel ikke handle hos

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

fandt en "ven" som kan handle hos CarlF, så nu kan jeg få skiftet de lister

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Seti, der findes som tidligere nævnt et hav af tætningslister. Men det du skal være opmærksom på, er målene 15 x 5 mm - sådan lige hvad jeg ville mene :-)

Den tætningsliste du har i dørkarmen, ser nok sådan ud:
http://www.carlf.dk/Katalog/Produkt.05/051560.HTM

Der er ikke den helt store forskel på de to tætningslister. Men ovennævnte klemmer en anelse hårdere.

Nå, men så håber jeg, det lykkes at skaffe nye tætningslister. Ellers må vi dykke ned i det helt store katalog fra PrimoPlast :-)


Svend Erik

Bygningssnedker

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis