Fladskærm til batteri

Hej

Jeg har en LG fladskærm som jeg gerne vil bruge i min båd til søkort, men istedet for at bruge en inverter fra 12V til 230V for derefter sætte adapteren til skærmen i og lave strømmen til 12V igen med et stort spændingstab tilfølge, kan man så få en adapter der stabiliserer strømmen på de 12V eller kan skærmen holde til at få fra 11.5V og op til de 14.2V.

Hilsen Jens
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor meget strøm bruger den ?
Man kan lave en strømforsyning der regulerer 12,4-20v ned til 12V. jeg ville ikke være nervøs for at skærmen dør hvis den får 11,1v som den forsyning vil give ved 11,5v.
tipisk bliver strømmen reguleret ned til digital delen og op til højspændingen til lyset. Jeg har dog aldrig skilt en af de nye med led baggrunds belysning. men det er nok ikke noget der tager skade af 8% for lidt spænding.

Jacob
Skærmen er c 4-5 år gammel tft fladskærm 19" 4:5 format. Tror du bare at den lyser lidt skarperer med 14v og svagere med 11,5 eller kan den tage skade af det.

Der står at forsyningen leverer 3,5A i 12V
Ja jeg mener der er en potentiel mulighed for at grille skærmen. ikke mindst grundet alt det støj og spikes der er på sådanne en forsyning.
med 3,5A er det den lidt mere seriøse afdeling. men det skal nok kunne lade sig gøre.

Jacob
Du har tabt mig hvad skal der gøres for at der er en mulighed for at det kan lade sig gøre.
Jeg har fundet nogle strømforsyninger til bil pcér kan man ikke få en noget udgave af som kun har en udgang i 12V.

http://car-pc.dk/webshop/catalog/product_info.php?cPath=22&products_id=113
du skal bruge en dc til dc converter

/cs

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis