puch maxi motor

Hej er det svært at skifte simmeringe og lejere? i en puch maxi e50
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej det er det ikke,,,,

Hvis du google lidt finder du en tegning af hvordan du skal skille det ad og samler det...

En god kan være at når du har pillet lejerne. for at få lejer af sæt krumtappen op i en skruestik og skær ydre ringen af lejen med en vinkelsliber. Så har du kun inderringen tilbage... Den skær du så væk ca 2mm over akslen på den ene side. køler krumtappen ned... så sliber du lige så stille de sidste 2mm væk og tag inder ringen af med en tang når du lige er igennem...

Så måler du afstanden imellem de to konttra vægte. altså der hvor plejlstangen sidder... Så finder du et stykke fladjern der kan komme der imellem. så du ikke slår krumtappen skæv når du banker eller trykker de nye på...

For at få lejer nemmer på... kunne du evt. fryse krumtappen ned og varme lejerne op til ca 60-70grader i en ovn...
Eller går ind til et knallert værksted og spørge om de ville tage lejerne af for dig. Koster lidt.
Du kan varme lejerne, et af gangen, op på en kogeplade til lige de ryger ganske let og derefter er de til trykke på plads. Med en tang self..
Og husk du har kun et forsøg, til at få lejerne helt på plads. Det dur ikke at banke dem på.. Husk at simmerringen på koblingens siden skal på før lejet og kan godt tåle varmen fra lejet..
Ja put akslen i fryseren i et par timer, og lejerne ind i ovnen på 150 grader, så smutter de sammen som ingenting.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis