oliepresser til raps

Hejsa alle i kloge Gør-Det-Selv-Folk.

Jeg vil lave en oliepresser til raps og så tænkte jeg at der måske var nogen herinde der havde nogle gode idér/tegninger til en, måske endda nogen der allerede selv har lavet en? Den behøves ikke kunne lave 30 ltr i timen men måske 5-10 ltr, mere vigtig at den er effektiv og ikke laver alt for meget grums i olien.

Og hvis der er nogen der ligger inde med nogle hjemmesider hvor man kan lurre lidt på hvordan de er konstrueret.

Eller hvis der er nogen der ved hvor man kan købe dem rigtig billig.

Mvh kaj.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sådan en olie presse skulle ikke være så svær at lave. Problemet er måske at finde matrialerne der kan holde til trykket. Men i princippet ligner en sådan vor mors gamle kødhakke maskine, du skal bare pille kniven ud og erstatte den med nogle spændeskiver. Under udløbet skal du have en sigte lignende genstand der i grove træk soterer pulpen fra olien.

V.h.  Håndværkeren
Har du nogle tegninger eller links til steder hvor de kan købes færdiglavet ?

Jacob
Skrevet af Jacob Antenne på 20 jun 2010 16:04
Har du nogle tegninger eller links til steder hvor de kan købes færdiglavet ?

Jeg er god til at drøne reklamer ud, for ellers er der den der butik der sælger til private til grosist priser. Den hedder noget med vvs !
http://vvs-eksperten.dk/index/rapsoliepresser-p5915

det er ikke så svært, når man først får det lært.. google..

Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

Lidt om mig her

Det hedder en skruepresser (screw press) så prøv at søge lidt på det, så kan det være at der er LDS tegninger et eller andet sted

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis