Perkins

Jeg har en Perkins som ikke vil starte, har prøvet en masse, men uden held. Det kan vel for pokker ikke være så vanskeligt at få liv i sådan een simpel maskine, har en mistanke om at dyserne sidder fast. Nogle gode råd?

Overvejer at sende dyserne til renovering, men hvis nogle mennesker herinde ligger med et ES i ærmet, så er min weekend reddet  

Motoren ser således ud, den kommer vidst nok fra en majetærsker. Hvor gammel kan motoren være??

Mvh. K.Davidsen

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvornår har den været startet sidst?
Har du tømt/renset/skiftet brændstoffiltret?
Har du luftet brændstofsystemet ud?
Kommer der brændstof ud, når du løsner brænstofrør ved dyserne?
Er den udstyret med et forvarmningssysten, og hvis ja, virker det?

mvh jens
Kommer der nogen former for røg ud af udstødning når du tørner den??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Det er et års tid siden den sidst har været startet.

Har skiftet brændstoffilter.

Mener selv at jeg har luftet systemet ud.

Ja der kommer brændstof op til dyserne.

Ingen forvarmninganlæg.

Mvh. K.Davidsen

Er det power nok på bateriet, der skal jo lidt til at slå den igang, efter et år.
Har du prøvet med diselstart, det kunne jo sætte lidt fut i den...

mvh jens
det er en gammel Massey Ferguson mejet. motor. Du skal have dyserør af for at udlufte og den skal have mulliarter af strøm til start. Giv den et ordentligt pust i indsugningen af dieselstart

Annonce
Strøm er der masser af, har forsøgt med dieselstart, men det gik udover nogle pakninger... Såh vil helst ikke fyre mere dieselstart af i den.

Mvh. K.Davidsen

så er der næsten kun dyserne tilbage, du kan få dem lavet hos en Fergusonforhandler. Måske det var en idé at rigge en form for forvarmning til. Måske en varmluftpistol eller gasbrænder. Nyt luftfilter er heller ikke af vejen

Jah den konklusion er jeg også kommet til, den har altid kunne springe igang uden nogen form for forvarmning, så det vil jeg ikke begynde at hekse med. Luftfilter har der aldrig været på ;P

Mvh. K.Davidsen

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis