Installationsproblem

Hej

Jeg har fået et Siemens PLC program som jeg ikke kan installere på min bærbare komputer. Fordi programmet kan kun køre på Windows 2000 proff, eller XP proff. Og jeg har en Windows 7. Hvordan løser man sådan et problem. Har overvejet at formattere min bærbare og så lægge en XP ind som styresystem. Men det kan jeg heller ikke. Det er en HP jeg bruger og de har låst hele lortet, således at almindelige ikke kan gøre en disse. Håber på hjælp.

Mvh Finn
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ikke hente et nyt program fra Simens, som kan køre windows 7 ?

Ellers må du krejle, en gammel pc, programmet kræver vel ikke det helt store?

mvh jens
Hej Jens

Det kniber lidt med at få det hos Siemens, da programmet er lidt "uldent" i kanten. Med hensyn til den gamle komputer, så vil jeg prøve at lægge programmet ind på min stationære, den kører nemlig med XP. Men grunden til at jeg gerne ville have det på min bærbare er, at jeg deltager i nogle kurser på EUC i Sønderborg og der villejeg så bruge aftenerne på at øve mig at programmere.

Mvh Finn
hej hvis du har win 7 Home Premium, Professional, and Ultimate Editions kan win 7 lade som om den er en xp
Ok, hvordan? er det noget den gør automatisk, eller skal man indstille den til det.

Mvh Finn
Her -> http://www.windows7guide.dk/tips-a-tricks/41-tips-a-tricks/241-windows-7-virtual-windows-xp-mode

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Undskyld Finn, jeg låner lige din tråd. Kan det også lade sig gøre med Windows 97 ?

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Det tror jeg faktisk ikke man kan, virtual machines er nice

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af pml36 på 19 jun 2010 21:16
hej hvis du har win 7 Home Premium, Professional, and Ultimate Editions kan win 7 lade som om den er en xp
Hvis den funktion du nævner, er den såkaldte "virtual Windows XP" (er vistnok hvad den hedder), så er den IKKE til gængelid på Home Premium, kun Professional eller Ultimate.

Hvis du kan installere programmet, så prøv efterfølgende denne metode:
1. Find program-filen i den mappe den er installeret.
2. Højreklik på filen og vælg "Egenskaber", dernæst fanen "Kompabilitet".
3. På ovennævnte fane sætter du flueben ved "Kør dette program i kompabilitetstilstand for:" , og vælg enten Windows 2000 eller XP (eller en anden version, afhængigt af hvilken du skal bruge.
4. Tryk ok til du er ude af dialogboksen, og prøv herefter at starte programmet, nu burde det virke.

Hvis ovenstående ikke virker (det er desværre ikke alle programmer der lader sig snyde), så skal du have fat i program der kan køre som en virtuel pc, f.eks. Microsoft Virtual PC eller en version af VMware, her kan du installere en passende version af Windows.


 

Hej Alle

Jeg har nu prøvet det meste af de forslag, der er kommet, men Simantec programmet lader sig ikke snyde. Jeg har en datter der er datamatiker og hun påstår at det kan lade sig gøre, så nu får hun lov til at prøve når hun kommer hjem på ferie.

Jeg vender tilbage senere med svar på om det er lykkedes

Mvh Finn
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis