Renovering af sommerhus

Hej
I forbindelse med renovering af et ældre sommerhus skal yderbeklædning og vinduer udskiftes. Der er 70 mm isolering i forvejen. Når vi tager den gamle yderbeklædning af kan vi så isolere ekstra, og hvordan gøres det bedst?
Kan man bruge en vandfast krydsfinerplade i stedet for vindpap?      

Vi skal samtidig udskifte lidt rem som er boltet på fundamentet. Kan den nye rem skrues på  fundamentet med selvborende skruer - og hvilken type bruges i givet fald?

På forhånd tak.

Claush
Hej I forbindelse med renovering af et ældre... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Sitting Bull på 03 apr 2013 17:03
Nå, du kan vist få dispensation mht. ventilation og hulrum! :o)


Takker

Jeg tror det bliver vandrette reglar med cc 60 - 65 cm ( 63 cm bats kan nok klemmes ind ),isolering,vindpap, - klemlister på 100 cm - afstand på 5 cm og så fremdeles - så får jeg lavet min labyrint til noget ventilation - og der kan sømmes ind i reglarne hvor der ingen klemliste er.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Æv.......

Beklædningen er 25 x 90 mm.profilbrædder...... så havde forestillet mig at bruge 25x100 mm.

Umuligt at finde på nettet - laves den ikke mere i trykimprægneret ??

19 x 100 og 25 x 125 kan jeg godt finde - men 19 x 100 bliver vel for tynd  - og 25 x 125 vil se dumt ud ?

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Du kan sagtens bygge ud af, og som Kaludabyg siger, så kan fundamentet sagtens klare den lille ekstra vægt.

Du skal være opmærksom på udluftning bag din beklædningsbrædder. Min 25 mm.

PS.. jeg kan se at din sidste indlæg at du allerede har tænkt på ventilation.
Beklager, at jeg var lidt hurtig på tasterne.
Det bliver 25 x 125 mm trykket beklædning - dækbredden er 110 mm, det går fint.

Og så bygger jeg den 95 mm ud i stedet for 45 mm for at få plads til mere isolering.

En trykimprægneret bjælke i bunden og reglar for resten. Udhænget kan godt " bære " den ekstra udbygning - det er 600 mm, så at tage 95mm går nok uden at ødelægge udtrykket.

Jeg køber det hele ved 10-4 - så bliver det leveret frit på adressen ved køb over kr. 2.000,- , det bliver ca. kr. 3.500,- ialt.

Fint sommerferie LDS-projekt - måske før.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Lige lidt billeder af mit projekt - det løb op i ca. kr. 4.300,- ( og knofedt  ) incl. Pir-sensor, lamper ( rustfrit, lakeret 6 gange - miljøet er hårdt herude ved saltluften ), kabel, afbryder - og så selvfølgeligt træet,isolering,maling,vindpap  m.m. Jeg brugte spærtræ i stdet for reglar - og en trykimprægneret i bunden. 70 mm mere isolering så der nu er 140 mm.

Fint sommerferieprojekt





Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også