salg til firma som privat.

jeg har købt en industri opvaskemaskine fra en konkurs. Hvis jeg sælger den til et firma, hvordan er jeg så stillet i forhold til moms,skat,afgift og hvad de nu ellers kan finde på når firmaet angiver det?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du laver bare en faktura på beløbet
den skal indeholde dit navn , adresse og cpr-nr som sælger ( lovkrav )
neders skriver du "ikke momsregistreret " så er der ikke noget at være i tvivl om og den er lovlig
Hej
Jeg kontaktede Skat, engang jeg skulle sælge, en drejebænk til en momsregistreret.

De anbefalde jeg lavede en regning, og skrev privat salg uden moms, så havde jeg rygen fri.
Køberen var godtnok ikke speciel lykkelig, over denne fremgangsmåde, men han købte den dog alligevel.

mvh jens
køber kan da være ligeglad med hvad der står så længe den er lovlig , han kan jo stadig trække det hele fra i regnskabet , det er jo kum momsen og den har han jo ikke betalt når der købes af privat , medmindre han vil svindle med momsen
Tak for alle de gode svar.
rart at vide hvor man står.

Nogle moms registrerede, bla, ham jeg solgte drejebænk til, prøver at få private til at skrive en kvitering, hvor der står en købspris incl moms.
Derfor er det vigtigt, at skrive privatsalg uden moms, da man som privat jo ikke kan opkræve moms.

mvh jens

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis