Skibe med sattelittjeneste for mobiltelefoni

Hej derude,

Min søn kørte i tog fra Århus til Hirtshals i går. Ca. 3 kvarter før Hirtshals får han sendt nogle sms´er som takserers via Maritim Com. Partner til kr. 4 pr stk.

Jeg ved ikke præcist hvor toget var på det tidspunkt, men det kunne godt have været omkring Linfjorden. Kan man forestille sig, at hans telefon har feåt fat i en sattelittjeneste på et skib på Limfjorden, mens han var der i nærheden - en tjeneste, der vel så skulle være slukket i dansk farvand?

Hilsen Torben
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lyder som et eller andet plat firma han har købt noget ved ved at oplyse til telefonnummer..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Skal måske lige præcisere, at min søn sender nogle sms´er, som takserers som udlands sms´er istedet for som damnske sms´er. Han har ikke lagt mærke til, at der (måske) stod en anden udbyder i hans display end den vi normalt er koblet til.

Hilsen Torben
Hej,
Nu er det nok ikke DFDS's skib han har været i nærheden af, men de har en kort forklaring på deres hjemmeside om tjenesten.
Man kan med fordel slå automatisk valg af udbyder fra, når man er i Danmark. Det er ofte at vi får en "Velkommen til Sverige" SMS, når vi fisker på Sjællands nordkyst

MVH
Ulf

Det er nemmere at hamre en skrue i, end at skrue et søm i....

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis