Udvendig fugning af vinduer

Hej alle!
Jeg har fået monteret nye vinduer og dør, og skal til at fuge udvendigt. Jeg har stoppet isolering ind og lagt bagstop på anbefaling af tømreren, men nu kommer jeg til valget af fugemasse. Efter at have kigget rundt på nettet er jeg blot blevet mere forvirret over, hvad jeg skal vælge! Fugebånd vil jeg helst undgå, da jeg både synes det er for dyrt og ikke lige så flot. Så er der nogen, der har et forslag til en grå fugemasse, som der ikke skal males over til udvendig fugning af vinduer?
Hvis det har nogen betydning for valget, kan jeg nævne, at der ikke er fuget indvendigt – der er i stedet sat plader ind i de riller der i forvejen var i vinduet (Hedder det måske falsninger?)
Hej alle! Jeg har fået monteret nye vinduer og... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er da "dagens standard" udover byggesjusk og rådne vinduer, der er 10 år gamle ? Fugebånd er den absolut dyreste løsning og har endnu ikke bevist, at det kan holde i 150 år.

Godt håndværk kræver dygtige håndværkere og de er ved at blive sjældne. Montører er der til gengæld mange af.

Gode råd er der altid mange af ligesom meninger om hvad der er godt. Men hvis man ikke bruger samme type fuge både ind- og udvendig burde det ikke være noget problem med hensyn til råd i karmen. Den ene fuge skal jo bare være diffutionsåben så mener jeg ikke der sker noget ved det ( fugt kan komme ud/væk ). Det er lidt et religionsspørgsmål alt efter egen erfaring og hvad man bedst kan lide. Har selv Multifuge udvendig og trælysninger indv. og ingen problemer med råd eller lignende i vinduer og døre ( 30 år gamle ). Det kunne jo være producenten af vinduer og døre der har for travlt og bruger for dårligt materiale der er årsag til nogle kun holder 10 år + manglende behandling på den side af karmen som er skjult efter montering ( inden montering ). Jeg syntes du skal gøre det du selv har det bedst med. Held og lykke med det, hvad du end beslutter dig for.

Zaren

Mine elastiske fuger er her godt 10 år efter klar til udskiftning, og bilver ikke til elastiske fuger igen, men bliver denne gang mørtel fuger.

Fugebånd er slemme til at holde på møget, og hurtigt komme til at se grimme ud.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også