Meget røg ved koldstart....

Jeg har købt en Mondeo 1.8 fra 98, men den ryger MEGET ved koldstart og det er som om den mangler lidt trækkraft det første minut, olien ser fin ud, ingen vand deri, det skal lige siges at udstødningen efter kat. er meget tæret, mulig årsag? synes bare det er meget røg med "kun" en defekt udstødning.....nogen ideer?? røgen er hvid/ lys grå...

Bilen kører ellers fremragende, bliver ikke varm osv.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
mon ikke det det bare er lidt kondensvand der er samlet i udstødningen , som fordamper ved opstart
hvis den ellers ikke bruger vand , er der ikke noget at være nervøs for
Hej
Ford Mondeo er  MEGET  følsom over for olie type (viscositet ) og fabrikat - undersøg om der er påfyldt forkert olie - se instruktionsbog eller andet -
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej, har skiftet udstødning men uden resultat...., den ryger stadig.
Har hørt at det sikkert er de oliehætter som sidder i bilen der skal skiftes, DYR AFFÆRE!, så nu står jeg lidt med om skal jeg bare skifte motor eller få skiftet de hætter.( skulle kunne gøres uden afmontering af topstykke), motoren spinder simpelthen som en kat, men den bruger rimelig meget olie.
Det var dog en meget drastisk overvejelse, du gør dig.
Men har du rigelig med penge, kan du jo godt sætte en ny motor i, i stedet for at skifte oliehætterne.
Vi mere småt bemidlede skifter tændrør, oliehætter, olie og filter osv når tiden er inde.
Hvad er rimelig meget olie?
Hvis det er noget med 2-3-400 km på en liter motorolie er det meget voldsomt, og så kan det da godt være at en ny motor måske er det rigtige.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Ved godt det virker drastisk, måske nærmere lidt desperation over ikke at kunne skifte de hætter selv, eller nærmere bestemt ikke at vide hvad fejlen på bilen er.

Er bestemt ikke mere bemidlet end de fleste, bare alm. lønslave som prøver at holde denne udgift nede på et minimum....., jeg kan godt få skiftet de hætter som jeg har hørt er synderen, men hvad nu hvis det ikke hjælper.......
Undskyld, rimelig meget olieforbrug er fra max. til min. på oliepinden til minimum på ca 300 km.
Ja så må jeg nok give dig ret i at den er finito!

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis