Kantrimmer - hvilken er god?

Hej derude,

Vi har brug for en rigtig god kanttrimmer, som en ældre dame kan bruge. Den må ikke være for tung, skulle helst kunne reguleres i højden og så skal den have en god automatisk fremføring af tråden.

Kan I pege på en model?

Hilsen Torben
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Næh for jeg kan også bedre lide datteren
Det er ganske umuligt at anbefale noget sådant, og de fås fra en hund til en tudse alt efter hvor avangerede de skal være. Jem & Fix har en ret billig model der virker fint til ældre damer, tråden kommer frem når den trykkes mod jorden (det gør den på dem alle) Så damen skal snarere lære ikke at trykke den i jorden da hun ellers hurtigt tømmer spolen.

V.h.  Håndværkeren

jeg har en Bosch Art 26. Den er på batteri, og har en lille plastkniv i stedet for tråd. Det er meget lettere at bruge de små knive, som iøvrigt ikke bliver slidt så hurtigt. Derudover er batteriet en fordel, da du slipper for ledning. Den fås vist med et lille hjul, så den er let at bruge. Den kan stilles i højden, og har ekstra håndtag. Den er lidt pebret, omkring 1000 kr. men den er pengene værd.

"bankmand": Faktisk vidste jeg ikke, at man kunne få nogen græstrimmer med knive.

Nå, men hvor godt holder en sådan plastkniv så ved "normal" drift....bliver den ikke hurtigt slået i stykker af eks. stenkanter m.v.? Hvordan kører det for dig? ;-)

Hilsen Torben
Hej. De er også de eneste der kører med systemet. Jeg forstår ikke at de andre stadig kører med tråd. Jeg syntes den kører super. Kniven er af halvblød plast, dvs. den slås ikke i stykker, men bliver slidt istedet. Det bedste er at man slipper for bøvlet med tråd. Jeg skifter ikke kniven hver gang jeg har brugt den, og jeg har da en del kanter. Det er et fantastisk system, og den er også blevet kåret som vinder i Gør det Selv. Tilbud i Silvan til 800 kr. i denne uge. Hovedet kan iøvrigt vendes, så den kan lave lige græskanter. Den er med Lithium batteri, så den kan holde til sjatladninger. Vh Ole
Vi skal lige være enige om, at der der tale om en blød plast kniv, der ikke skader mere end de tråde en alm, trimmer kører med. Jeg mener ikke de gør mere skade, men det er selvfølgeligt op til den enkelte at vurdere.
Jeg tror bare det er Kenneth der ikke har læst ordentligt på "lektien"
Jeg har også en bosch på batteri..

Knivene fungere fint, jeg har den vist på 3 år nu, jeg benytter den ugenligt i sommer perioden og de knive der fulgte med har jeg ikke brugt endnu. De ridser ikke noget som helst...!

Tilgængæld er jeg MEGET skuffet over batteriet.. det holder ikke længe, og havde jeg ikke haft bedre batteri fra min skruemaskine der også passer, så havde jeg være utilfreds.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis