kalkvand af frossen grubekalk?

Hej
jeg glemte tre spande grubekalk ude i stalden i vinter, de er jo færdige som hvidtekalk,-men kan de mon ikke bruges til at lave kalkvand af? De er gået hjem på Faxe kalk og jeg har lige tid/gejst nu til aften at forberede kalkningen i kommende week-end.
Mth
Helle på Møn, hvor der er dejlig varmt og vindstille(for en sjælden gangs skyld)

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
HAHA... jeg lavede samme nummer med en dejlig spand Rødvig Kulekalk, som stod i udhuset her i vinter. Du har ganske ret i, at den er færdig som både hvidtekalk og til mørtelblandinger. Om den kan bruges til kalkvand har jeg ikke forsøgt. Men man må næsten kunne gøre forsøget. Hvis det virker bør man kunne se krystallerne tydeligt på vandoverfladen efter henstand til næste dag.

Godt håndværk kræver dygtige håndværkere og de er ved at blive sjældne. Montører er der til gengæld mange af.

jamen, jeg tror faktisk også det går godt, det har dannet en fin skubbar hinde, så jeg fortsætter projektet.
Mth
Helle


Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis