Vindues visker interval installation

Hej.
Jeg vil spørge om der er nogen som har prøvet og bygge interval relæ på vinduesviskere, så man ikke skal sidde og trykke på knappen hele tiden.
Hvordan gør man det?
Hvor køber man relæ og evt. andre dele?

Det skal gerne virke således at man skal kunne indstille forskellige hastigheder på viskerne, gerne så man kan få dem til og viske med 5 eller 10 sekunders interval.

Mvh.
René
Båden: TG 7200 kingcruiser.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I gamle dage købte man dem i autoudstyrsbutikker. Ved ikke om Thansen har sådan noget nu.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Skrevet af vile på 17 jun 2010 11:18
Brinck Elektronik har et Vellemann byggesæt, der kan den slags:

http://www.elextra.dk/main.aspx?pag...tno=H10738

Men Brinck har vist ikke lige en butik i Nuuk!  


Nej men der er da en E-shop, så kan post danmark nok klare at få det der op inden næste sæson

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Tak for de gode tip, jeg skal lave et diagram over monteringen og over hvordan viskerne er forbundet først.
Er der nogen som kender til denne her: http://www.auto112.dk/visker_pause_automat_12v-p-10016.html

Den ligner noget som man kan montere i instrumentetbrættet og så justere pausetiden mellem hvert "visk" ned til 2 visk pr minut.
Lige nu er der en on/off knap til hver visker, har 2 viskere.

Ja, jeg bor i Nuuk, men hvis bare det kan sendes med posten er det ikke noget problem.



Hej
For at du kan bruge en "viskerrobot" (pausevisker) kræver det at dine viskere "parkerer" af sig selv samme sted hver gang du slukker dem - Gør de det   ?  hvis ikke kan det ikke lade sig gøre-
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Jeg mener mine viskere parkerer sig selv. Der er en knap man tænder og det må give strøm til viskermotoren. Selv om man slukker mens den visker, så kører den tilbage til start position.
hej kan du ikke finde en skrot bil der hvor du bor for så kan du jo kanibalser den for viskermotor og styr system
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Hej

I stedet for at rode med noget gammelt brugt ragelse fra en hugger, så gå til din mekaniker og køb en viskerrobot som dem man brugte til bilerne i slutningen af 70´erne og 80´erne, de kan stadig fåes og ligger vel i en "plovmand". Derudover medfølger der et eldiagram, så installationen er nem. Jeg købte en for 5 år siden og den virker perfekt, dengang kostede den 375 kr.

Mvh Finn
Ja, jeg bor i Nuuk i Grønland og her er ikke nogen "hugger". De gamle biler bliver mast og begravet under jord og sand. Eller sendt retur til Dk. Har ikke noget imod det koster 300 - 400 kr til hver visker, de skal have hver deres egen timer, så jeg kan køre med dem en ad gangen. Tit er det kun i den side til luv som bliver sprøjtet med vand, og jeg vil ikke køre med viskeren på ruderne unødvendigt.
Tak for gode råd, skal lige tænke lidt på hvad der bliver pænest og installere i båden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis