Fugtig bagvæg i køleskab

Hej

Hvorfor er hele bagvæggen i mit køleskab fyldt med vanddråber ?
Og alt maden også fugtig

Køler ellers fint nok.

mvh jørn

<p>Mvh. Jørn S.</p>
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er fordi din dør ikke slutter tæt til skabet, prøv at vaske gummilisten med noget varmt sæbevand. Det kan dog også skyldes at du sætter gryder eller kaseroller ind i skabet

V.h.  Håndværkeren
Hej
Når mit køleskab, bliver for sjasket, så er det afløbshullet, som er tilstoppen, som Bent også nævner.
Rens hullet med en vatpind, eller en piberenser.
Når skabet selvafrimer, løber vandet ned af bagvægen, og samles i en lille rille, hvor det så gennem et hul, løber ud i en slange, vandet løber ned i en lille plastbakke, som sidder oven på kompressoren, som jo er varm, der fordamper vandet så.

Men ja en defekt gummiliste i døren, eller hvis du stiller varme ting der ind, det øger kondensen betragtelig...

mvh jens
Tak for tips

Prøver at rense listen og også afløbshullet og så se hvad der sker.

mvh jørn

<p>Mvh. Jørn S.</p>
Der skal komme vand på bagpladen...

Når køleskabet kører, bliver bagpladen - 30 grader og derved iser den til pga. den fugtighed der er i skabet.. Når kompressoren stopper, smelter isen og den "afrimer" ..

Jeg vil tro dit køleskab er helt ok...

Hvis der er noget galt med listen, så viser det sig ved at der dannes et tykt lag is på bagsiden, har intet med vanddannelse at gøre.. Men ja, husk at rense afløbet, ellers drukner grøntsagerne i bunden af skabet..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis