Bilbatteri + ghettoblaster

Hej alle. Er der nogle der ved, hvordan man kobler et bilbatteri til en ghettoblaster? Jeg har aldrig prøvet det før, og har hørt man godt kan komme til skade hvis man ikke har styr på det Batteriet er et normalt bilbatteri på 12/14 Watt. Hvilke ledninger osv skal man bruge?

 Hej alle.
Er der nogle der ved, hvordan man kobler et bilbatteri til en ghettoblaster? Jeg har aldrig prøvet det før, og har hørt man godt kan komme til skade hvis man ikke har styr på det. 

Hvilke ledninger osv skal man bruge?
 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
2x2,5mm2 multicore burde være rigeligt.

Jacob
det er afhængige af hvor meget "radioen" (chettoblaster)trækker i strømmen
eller hvor mange batterier der skal i batterirummet.

måske 12 volt.
har den strømforsyning stik. er det bare en stik og to klæmmer til bilbatteriet.
men pluset er stikbenet i midten.!

men så længe det er 12 volt. spænding. er der mange timer eller dage.
den kan køre af hændgige af forbruget af strømmen.! :-)
Tak for svarene.
Enten kan den trække 240 eller 43, kan det passe? Det er en almindelig boomblaster, jeg tror den bruger 6 eller 8 store batterier?
Og ved I hvor man kan købe dette multicore? (er det med eller uden sådan en sikring, som jeg har hørt man skal bruge)


 Hej alle.
Er der nogle der ved, hvordan man kobler et bilbatteri til en ghettoblaster? Jeg har aldrig prøvet det før, og har hørt man godt kan komme til skade hvis man ikke har styr på det. 

Hvilke ledninger osv skal man bruge?
 

nej 43 kan ikke passe. 6 eller 8 batterier kan vi ikke bruge til noget.
Eller jo.. den skal have 9 eller 12 volt..
Men typisk sidder der et rundt stik og ved det står der hvor mange volt den skal have.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis