Tråden er låst

Bådkomfur

Ældre Sprit komfur med to blus, sælges  Kr. 250,00

V.h.  Håndværkeren
Ældre Sprit komfur med to blus, sælges  Kr. 250,00... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har pillet de der blæselamper af, de kræver enormt meget luft, og som du skriver ødelægger de brænderen, for de varmer kun den ene side op.
Rødsprit kan du ikke købe i Danmark men almindelig sprit, du kan også bruge gel, det der bruges til nogle have pejse. Spejdersport har spritgel, det er rigtig godt men temlig dyrt at bruge. Jeg har dog set at man kan købe et lignende produkt i Tyskland til en meget mindre pris, for en hel liter.

Hej, Troels.
Tak skal du ha'.

Den var god, den med hånddesinfektionscremen.

Ja, selvfølgelig....

Det er iøvrigt også ganske fortrinligt til at undgå infektioner i småskrammer.

                                      Ant.

                    

Skrevet af frk yde på 30 okt 2011 22:11
Ganske almindelig hånd desinfektions pasta/creme er prima til forvarmning. Jeg bruger det af og til på mine Optimus og Svea brændere. Der efterlader lidt rester, men de skrabes af efter behov med en træpind.

Troels
Jamen så er det da det samme, for den spritpasta jeg har brugt sætter sig også som en tynd skal i bunden af brænderskålen, og kan lige fjernes med en træpind.
Så tak for oplysningen
Nu bruger jeg ren sprit til opvarningen, jeg har en stor injektions sprøjte med døv kanyle som altid kan nå ned i flasken med sprit, og jeg har fundet ud af at 40 ml. er nok til at få brænderen igang.

Rigtige tryk entusiaster har da en sprit beholder med dosering:'
http://www.417armyvarer.dk/shop/reservedelssaet-til-optimus-10493p.html
Hos www.petromax.dk har den vare nummer 0500-067 ;-)

Troels. Nu også med tryk på...

http://www.123hjemmeside.dk/Frk-Yde/65502225




Lige netop sådan en spritkande har jeg ledt efter i flere år, så den køber jeg omgående. Tak for tippet
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis