Første skifte leca på fundament

Jeg har lagt mærke til at når et byggefirma bygger hus har de som regel sat det første skifte af leca blokke samme dag som de har støbt fundamentet.
Sætter de bare leca blokkene direkte i den våde beton ?
Tænkte på at jeg ville vente til beton var hærdet lidt og så sætte første skifte med lim-mørtel. Det er forøvrigt et garage projekt jeg er igang med.

Er der nogen af jer der har kunne lokke en beton kanon ind over en græsplæne eller siger de fra med det samme der ?
Hvis jeg kan få ham ind på græssetbehøver jeg ikke køre med trillebør nemlig.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Torben1 på 14 jun 2010 21:58
Jeg har lagt mærke til at når et byggefirma bygger hus har de som regel sat det første skifte af leca blokke samme dag som de har støbt fundamentet.
Sætter de bare leca blokkene direkte i den våde beton ?
Tænkte på at jeg ville vente til beton var hærdet lidt og så sætte første skifte med lim-mørtel. Det er forøvrigt et garage projekt jeg er igang med.

Er der nogen af jer der har kunne lokke en beton kanon ind over en græsplæne eller siger de fra med det samme der ?
Hvis jeg kan få ham ind på græssetbehøver jeg ikke køre med trillebør nemlig.



Hvis du kan styre det, så kan legaen godt sættes i betonen.
Så spare du lidt tid, penge og lidt ekstra arbejde

Hvis du vil have ham ind over græsplænen skal du sørge for at der er fast underlagat køre på. Normalt laves det med køreplader, de kan lejes, og blive leveret og lagt ud. De er ret tunge og smide rundt med

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hej
Hvor langt er der ind, fra fast vej?
En betonkanon kan jo godt, sende det et stykke ind, hvis du bestiller den med extra transportbånd.

Det kan også pumpes ind, men det koster jo" lidt" extra, men en gang køreplader er jo heller ikke billigt....

mvh jens
Hmm. Er du ved at bygge en garage et sted hvor man ikke kan køre hen ?   Hvad med evt. at etablere kørevej først, det vil gøre det lidt nemmere med betonkanonen og sikkert også resten af materialerne...

/ Claus

Der er ca 25 meter fra vejen og derind til.
Jeg vidste ikke man kunne få ekstra transportbånd, han sgade at de kunne række 16 meter med båndet.

Jeg er glad for at du satte lidt i anførsels tegn, den mindste pumpe kostede 4000+moms + tillæg for antal slanger/rør (DKbeton)

Jeg er ved at udvide den eksisterende garage, så indkørsel og garage ligger på den ene side af huset og beton skal så den anden vej rundt om huset da jeg udevider til den side.

Da jeg ringede og bestilte sagde de at det var chaufførens beslutning når han kom ud til mig om han ville køre ind eller ej.
Nu får vi se betonen kommer fredag så hvis det ellers vil holde tørt kan det jo være at han kører ind, hvis ikke er jeg klar med 3 ekstra gutter og tilsvarende antal trillebøre

I får lidt billeder efter han har været der fredag.

Så har de været og læsse beton af, det gik jo uden videre problemer.

De susede lige ind på græsset og han kunne læsse af direkte i renden på 2/3 af fundamentet, den sidste 1/3 måtte vi så køre med trillebør, men det tog ikke lang tid.

Men det snyder godt meget med hvor meget man skal bestille til sådan et fundament, hvis renden var helt perfekt gravet med lige sider skulle jeg bruge 3 m3, jeg havde så bestilt 4m3 og alligevel manglede der lige 50 liter vel.

Jeg kan ikke se at jeg kan lægge billeder ind her så dem må i have tilgode.






 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis