Rør i jorden fra tagnedløb er kloakrør nødvendige?

Skal ha lavet noget rørføring i jorden fra mine tagnedløb.
problemet er at jeg skal igang med at ordre gårdspladsen på vores nedlagte landbrug og vil ha vandet fra nedløbsrørene væk fra gårdspladsen.
Bor desværre et sted hvor der er rigtig meget ler i jorden, så at grave en faskine ned dur ikke.

Er det nødvendigt at bruge rigtige kloakrør til sådan noget regnvand, de er jo næsten 3gange så dyre som drænrør.

Tænker det kan vel være lige meget, om de ikke er tætte, der kan jo ikke rigtig trænge så meget vand ud når de ligger i lerjord.

De skal bare lede vandet ud i en grøft.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uanset om det er lovligt eller ej, ville jeg i dit sted bare gøre det, ud fra en betragtning om, at du jo kan kalde det for dræn som man normalt leder til grøfter og lignende.
Fordelen ved rigtige kloakrør er. at der gror rødder ikke ned i og forårsager tilstopning, men fra en gårdsplads, burde der vel ikke komme så livskraftige rødder?
Jeg har selv lidt fald på min gårdsplads ned mod nogle garager, hvor jeg har lagt en drænslange foran dækket med nøddesten, så ikke vandene stiger ind ved de tropiske regnskyl, vi skal til at vænne os til iflg. de kloge.

Med venlig hilsen
ktm

 

Tak for svarene.

tror bare jeg bruger drænrør en 50m rulle 100mm koster kun 600kr det er til at overkomme.

Ang. fladmasning tror godt jeg kan få dem lagt, så de ikke ligger hvor der køre biler, kan godt se det er noget skit hvis de bliver flade, så er virkningen jo lige væk.
så skal du bare huske at samle dem i en sandfangsbrønd så du har en mulighed for at spule dem.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis