regler for en redskabsskur?

hej

jeg vil gerne sætte en skur op i enden af haven. den skulle gerne stå 1 meter fra skeld og bliver 2,20 meter høj. efter reglerne skal den stå 2,5 meter for skel hvis den er i den højde. 1 meter fra skel må den kun være 1,80 meter. men min nabo siger det er ok med ham jeg sætter den 1 meter fra skel. så vil jeg høre om nogen ved , at hvis man får det på skrift kan man så få det godkendt på kommunen? tænker mere på hvis man engang får nye naboer og de så klager?

 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du anmelder byggeruet til teknisk forvaltning, vedlægger skitser og tilkendegiver, at din nabo er positivt indstillet til overskridelsen. Kommunen skal så sende den i høring, og når dette er sket, modtager du dit svar.

Hvis du har travlt, ville jeg køre ned forbi teknisk forvirring og tale min sag - muligvis kan en erklæring fra naboen speede sagen op. Min oplevelse er, at de er nemme at have med at gøre!!!


Mvh.

Jan R.
Hvis du bor i enfamiliehus ( parcel- , dobbelt eller rækkehus) og der ikke er tinglysninger der forbyder byggeriet så er der med det nugældende bygningsreglement 2 muligheder:
1) skuret er mindre ned 10 m2 stort, placeret mindst 2,5 m fra alle dine andre bygninger og maks 2,5 m højt så har du en byggeret til skuret som ikke skal eller anmeldes hos kommunen.
2) skuret kræver dispensation eller anmeldeslse hos kommunen afhængi af hvilken forskel der er til punkt 1 eller tinglysninger..
Man skal også huske og undersøge med sit forsikringssleskab når man laver noget tilbygning i form af et redkabsskur.

Jeg har skrevet lidt om det her: http://byg-selv.info/redskabsskur-trae/#4
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis