ford focus anhænger træk

Hej jeg har et problem med mit anhænger træk på min focus årg 2005
Når jeg kører med  2 forskellige lånte trailere kan jeg ikke blinke der kommer bare et enkelt blink og det er alt. begge trailere virker med ejernes biler.
Når jeg kører med min egen trailer har jeg kun oplevet det en gang jeg skulle blinke.
Skal lige sige at alt andet virker på de lånte trailere.
Har hørt at nogle biler skal have tester på efter montering af træk for at fortælle bilen at der er ekstra pærer koblet til bilen. Nogen der ved om det er tilfældet ved en focus årg 2005. ?

Mvh Peter
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej LDS
Jeg har fundet ud af at de 2 lånte trailere kører med 2 blinklys pærer i hver side. Når jeg fjerner en pære i hver side. Virker blinklyset fint. Min egen trailer har kun en pære i hver.
Nogen der ved om det kan ændres med en ford tester eller evt et andet blink relæ. Der må jo være for mange watt i de lånte trailere ( 2 x 21 watt pære ). min focus vil åbenbart kun med til bilens egne blink pærer + en ekstra pære.
I en sådan moderne bil som du der har, er LDS princippet f.s.v.a. elsystemer, sat en del ud af drift!

Det jeg sparsomt ved om disse moderne indretninger er, at man helst ikke skal gribe ind i det elektriske sytem, idet det kun er designet til ganske bestemte belastninger. Det skyldes uden tvivl, at der er alarmer og andet godt indbygget og derfor reagerer systemerne uventet, når man indgriber med f.eks. mere belasting ifm kørsel med trailer.
Jeg tror du kan få optimeret systemerne til at arbejde med den større belastning, men det er sikkert ikke noget LDS.

Med venlig hilsen
ktm

 

Moderne biler, der evt. har Can-bus (En masse elektronik, der styrer alt) skal tilsluttes trailerstikket via en (elektronisk) relæboks, så man ikke belaster bilens elektronik så meget.
Måske er dit trailerstik tilsluttet direkte til bilens ledningsnet?
Ja mit anhænger træk er tilsluttet bilens ledningsnet med et ledningssæt med stik der passer mellem lygte og ledningsnet.
JA tror osse elektronikken slår fra pga overbelastning. Når der tilsluttes 2 extra blinklys pærer. Kan åbenbart kun trække 1 extra pære.
Ved ikke om der er can-bus på min focus men vil da prøve at goggle lidt på det.
Er der nogen der kender den rigtige løsning på problemet ?
Hej
Løsning på dit problem er et købe et passende elkabel sæt med tilhørende elektronikbokse til din bil - det behøver ikke at være originalt - der findes andre fabrikater end Ford der laver sådanne ting.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis