nye tegl

Nogen der ved om der kan fås tegl til en lægte afstand på 315mm det skal være råde vingetegl,dem der ligger nu er bd fra holland mener jeg,kunne godt tænke mig noget dansk randers eller lign. jeg har ikke den store forstand på tegltag
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Normalt vælger men ikke tegl udfra en lægteafstand..

Normalt skifter man også lægterne når man skifter tagbeklædningen, da disse normalt også er udtjent.


ja men ikke i mit tilfælde,der er både lagt undertag og nye lægter for 3år siden,man har bare valgt at genbruge de gamle tegl,lidt øv derfor ønsker jeg nye,men ok hvis ikke det kan fås må jeg jo bare lægte om,det var nu bare for nemhedsskyld,randers tegl har nogle der skal lægtes med 330mm,hved bare ikke om det vil kunne gå med 315mm afstand. Vh Casper
Det er sikkert RT 806 du så har kigget på.

Det er som sådan ikke til at sige om teglene kan presses til den lægte afstand, det er hjørnernes tollerencer der sætter den begrænsning, eneste måde man kan presse vingetegl yderligere sammen i lægteafstanden, er ved at øge bredden på dem en smule også, dette vil hindre at hjørnerne kommer til at rende sammen, og derved give en lidt mindre lægteafstand undertegnet har tidligere haft held med dette for at få det til at passe med hele tegl, men så snakker vi også kun 4-6 mm og ikke 15 mm.

Dog er 15mm meget og tror ikke at dette er muligt desværre, kan dog kun konstateres ved en prøve oplægning med teglene.

Heldigvis der der mange andre tegl der kan lægges med denne lægteafstand, så ville nok hellere forsøge at finde andet tegl, frem for at forsøge at få det til at lykkedes med RT 806 teglene.
hvlke fx?
Skal det være håndstrøgne tegl så kunne bla. Håndstrøgne vingetegl fra monier benyttes til det.

Håndstrøgne vingetegl dantegl

Kunne falstagsten også bruges er der rigtigt mange at vælge imellem.
takker...flotte tage du laver loigner kvalitets håndværk Casper
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis