Syn prøveplade.

Jeg har købt mig en bil som ejeren har taget pladerne af ,men ikke afmeldt og ville give plader efter syn til omregistering.
Kan jeg tager bilen til syn med prøveplade og efter syn ,sætter  de gamle plader på ,eller bilen skal synes  med de plader som sat på

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det nemmest er vel, at den gamle ejer syner bilen med plader på, og I så får den omregistreret til dig. Husk at stå ved siden af, på motorkontoret, så er du sikker.

 

Hej
Jeg købte på et tidspunkt en bil, der beholdte ejeren nr pladerne, indtil jeg havde fået den synet.
Jeg kørte til syn, med prøveplader, fik den omregistreret, så fik jeg nr pladerne af sælger.

Lidt besværligt, men jeg forstår da godt sælgeren, det kan blive et farlig bøvl...

mvh jens

Det er grunden,at jeg spørge jer til råds,han bor i kbh og jeg i nordsjælland,det var godt at jeg kunne hente plader,når synet var overstået og det var ikke nødvendigt at være afhængig af ham hele tiden.
Sidst jeg købte en bil på den måde der skulle synes hvor sælgeren ville beholde pladerne, forsøgt jeg også at leje prøve plader til den, men fik afslag.
Der kunn ikke lejes prøve plader, til en bil der var indrigisteret i forvejen.

Så måtte sælgeren gi sig plader med eller ingen handel, så jeg fik dem med til sidst, og fik den synes og omregisteret på 14dage.

At den så var kørt 6måneder over sidste synsdato og ikke havde fået klippet pladerne var nok heldigt, så blev allerede kaldt til syn igen efter 1½år.

Chekker nok syns datoen noget bedre, en anden gang der skal handles bil, for sælgeren havde da vist lige glemt at sige, det var så "kriminelt" med syns datoen.
Ja,det er meget morsomt,han har været til syn for 2 år siden,bilen blev ikke synet med de fejl den havde,men har har kørt i 2 år uden bilen var godkendt ,dvs han kunne køre kun til værksted for at udbedre fejlene,men det har han ikke taget så tung pga uvidendehed
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis