Knirkende gulve

Hvad gør man med knirkende trægulve. Gulvene er fyrretræsplanker.

Hilsen

Preben
Helsingør
[email protected]
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En af mulighederne er at trække gulvet på plads med "Jyllingeskruen". Det er Universal Fastgørelse i Jyllinge der har dem. Man borer igennem gulvet ned i betonen, og sætter skruen i der ekspanderer i betonen og trække strø og gulv på plads.

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
Hvis det er et gulv, der er lagt på strøer med synlige søm, er det blot at banke alle sømmene lidt længere ned med en dyknagle der hvor gulvet knirker.

Du må dog nok regne med at der kun går et års tid før gulvet knirker igen, og du må til at gentage "behandlingen". Og på et eller andet tidspunkt får man vel banket sømmene hele vejen igennem plankerne, så man må sætte nye søm i.

En mere permanent løsning er at skrue gulvet fast. Det kan gøres pænt ved at bore ud til skruerne og lave propper, der passer til hullerne af et ekstra gulvbræt... Men det er et STORT arbejde.

hilsen
TS
du kan evt.prøve at fylde hulrum op med polytherian skum (det der bruges til vinduer og døre)jeg har ikke selv prøvet det men det skulle fungere.held og lykke.
HejBjarnep

Velkommen til gruppen.

Jeg har aldrig hørt om denne løsning.

Det må da være enorme mængder polytherian skum der skal bruges, som jeg kun kender fra de små dåser. Giver det ikke mulighed for, at fugt kan gå igennem skummen og i gulvet.

Det ville være dejligt, hvis du kunne fortælle, hvad du har hørt, for det lyder meget interessant.

Mhv. JørgenE

Mvh. JørgenE
Når nogen snakker om "skum" ringer alarm klokkerne !!

Hvem husker ikke understrygning af tegl tagene med skum. Det betyder at mange må skifte tage der eller måske kunne holde i mange år

Skum kan ofte binde vand og det beyder at fugt kan samles og fastholdes i lange perioder - måske en kilde til råd..


MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis