Blåt Flag, Hav-miljø vogter og SOK.

Kan konstatere, at der bliver færre havne og strande med Blåt Flag... det er en kedelig tendens.
Jeg er selv tilmeldt Hav-miljø vogter ordningen ved Søværnets Operative Kommando (SOK). I vores havn er der flere der er dette og jeg bilder mig ind, at det har en generel positiv indflydelse på hele miljøområdet i og omkring havnen, og ikke bare virker når der er nogen der kan rapportere en "oliesynder" på havet til SOK. 
Vi passer på naturen, og hjælper andre med at gøre det samme.

Vi er i den heldige situation, at vores havn, igen, har fået Blåt Flag. Det er dejligt.

Har jeg selv gjort noget for at hjælpe miljøet?... ja, det mener jeg.
F.eks. bruger jeg kun godkendte miljørigtige bundmalinger, deponerer miljøaffald på den rigtige måde, og så har jeg skrottet det gamle "søtoilet" for at bruge et "Porta Potti" i stedet.
Det er da også noget rarere at bade, uden at svømme rundt i menneskelige efterladenskaber, ikk´?

Så opfordringen er... meld dig som Hav-miljø vogter og hjælp naturen.

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan ikke være mere enig.. og vi er også sok-folk.
Så i fjernsynet igår hvor meget skidt og lort der ligger på mennesketomme Hawaii øerne.. Der var plast, fiskenet og tovværk i sådanne mænger at man tænkte det var umuligt. De havde foreløbigt fjernet 60 tons og øerne ligger 5.000 km fra de stor lande.

Hvis jeg bruger den blå hylde er det kun med ting jeg ved fisk og fugle kan og vil spise..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis