Den skæve septiktank

Hejsa. Jeg står med lidt af et problem, og det er nok slet ikke noget, jeg kan løse selv, men nu får i lige en forklaring. Vi skal have anlagt en ny terrasse, som jeg skal have lagt i løbet af sommeren. Jeg skal lige have gravet et par faskiner ned først, og så er der lige et problem med septiktanken, som ligger i det område hvor jeg skal have lagt belægning. Det er en gammel septiktank, som for det første har de gamle mål (mener det er ø100), og for det andet står den skævt. Det vil sige at jeg både skal have en kegle på, så åbningen bliver mindre. Jeg skal have sat et nyt dæksel på, da de gamle betondæksler ikke lukker helt tæt, hvilket medfører lugtgener. Og sidst skal jeg også have fundet en løsning, så dækslet er i niveau med den nye belægning. Hvordan i alverden gør jeg det? Jeg ved godt, at jeg bare kunne lade den være gravet ned, men så skal jeg flytte fliser en gang om året, og det vil jeg helst gerne undgå. Help...
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
nu kommer det meget an på hvor højt du skal have den hævet
er der plads til det , kan du købe en ring i passende højde ( kan købes ned til 5 cm ) læg lidt beton mellem den gamle og nye ring så du samtidig retter den op
med lugtten , kan du få gummiringe der er beregnet til at tætne dækslet
bare husk at når du bestiller ring og dæksel , så skal de have en højde så der også er plads til betonfuge og gummiring for at få den ønskede højde
Hej. Jeg faldt lige over dette gamle indlæg, for jeg vil gerne lave terrasse, der hvor septictanken er nedgravet. Er det det, du har gjort?
Jeg er lidt i tvivl, om jeg bør gøre det, for der er jo noget arbejde i det, hvis tanken på et eller andet tidspunkt skal skiftes....
Jeg har ingen tegninger over, hvordan den vender, ved heller ikke, hvor gammel den er.
Men den ligger altså lige der, hvor den absolut bedste placering af terrassen vil være, så jeg vil gerne høre, hvordan dit projekt gik....
Venlig hilsen,
Sussi.

Sussi.

SK>>> nu kommer det an på om det er trætaresse eller fliser du vil have
den gamle tank er ikke så svær at lukke hvis det bliver aktuelt , det er ikke så stort et hul der er behov for ( lidt bøvlet , men kan lade sig gøre )
den nye tank lægges bare udenfor taressen
, men det kræver selvfølgelig at rørene er iorden , så de kan genbruges
men sikre dig lige at det også er en septitank og ikke en trixtank , mange kalder dem det samme
er det en septitank , kan du være sikker på at det bliver krævet at den skiftes inden for få år , så måske er det bedst at få det lavet nu
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis