Bedste isoleringskniv

Hej
Jeg har lige købt en ny isoleringskniv, jeg valgte en Rocwoll, den ligner en forvokset fransbrødskniv.
Den funger fint nok men jeg kom til at tænke på, findes der noget bedre???

Det var lidt af en impulskøb, hvilket ofte ikke er helt optimalt

mvh jens
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er jo meget subjektivt - men det afhænger i min verden også en del af om der skal skæres rockwool eller glasuld. Selv foretrækker jeg et glad blad da den så kan slibes uden de store problemer med en vinkelsliber eller på en kantsten
Jeg brugte altid en gl. fukssvans. Sleb tænderne helt spidse fra siden af saven. Dvs. ingen udlæg på tænderne og derved flossede det heller ikke når man skar i rockwool. Man kunne lave et helt lige snit og saven skulle aldrig mere slibes. Virkede rigtig fint.
mvh
777
jeg bruger en skarp hobbykniv...

/cs

Jeg bruger en stor gammel brødkniv jeg har købt på et loppemarked - det virker helt fint!
/Thomas
Hej
Før brugte jeg en rocwoolkniv af den gamle type et tyndt blad, men den skal skærpes rigtig tit for at virke (skal helst slibes temmelig groft for at virke)
Det med at modifisere en fuksvans, lyder ret godt.

Nu må vi jo se hvorlænge den nye kniv, holder sig skarp.
Foreløbelig er det 95 mm glasuld (ursa) den høvler i...

mvh jens
Annonce
Min Fiskars isoleringkniv er efter min mening det suveren bedste.. og den kan jeg aldrig finde.. men Rockwool´s som jeg har flere af er desværre meget ringe. men hva faen, det er kun til isolering.. find en gammel brødkniv....:-)

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Jeg foretrækker de mere grove knive som ikke skal slibes lige så tit, men vi bruger også isover isolering, så her virker en grovere kniv også væsentligt bedre.

Heey Den minder jo lidt om min gamle sav, med de tænder. kaluda.. Har ikke været i faget de sidste 20 år.Har aldrig prøvet at skære i andet end rockwool. Ved ikke hvordan Saven vil gøre sig i glasuld. Men, det kan jo kun komme an på en prøve.

mvh
777
hej
Den jeg har købt, ligner presis den Koluda, har sat billede ind af
Det går fint i glasuld...
mvh jens
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis