Hundegård/indhegning til min hund

Hej,

Jeg skal på camping i næste månede og har en mindre hund jeg skal have med.

Jeg vil selvfølgelig gerne have at han også nyde det så meget som jeg og kan gå lidt frit rundt.

Han er en bette hund og skal ikke bruge så meget plads, er der nogen der har nogle råd om hvordan jeg bygger et hegn til ham

Jeg er rimelig lærenem og kaster mig gerne ud i at prøve noget der kræver lidt værktøj, det eneste krav jeg har er at det ikke skal fylde eller veje alt for meget, er trods alt stadivæk en pige

Og nej gider ikke betale 500kr for de her små smarte hundegårde hvor min hund, til trods for han er lille, kun kan løbe rundt og jagte sin hale

//Cruz & Miko "vuf vuf"
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er der jo det at de kære væsener meget gerne vil over på naboens , det er lige som om duftene er bedre der ovre.
Nu ved jeg ikke hvad du kalder en lille hund, jeg har en Dansk Svensk Gårdhund, se min avatar. Mit eller snarere hende camping hegn er såmæn blot 4 stk. tentorpæle fra Onkel Harald og resterne af et gammelt net der så bliver spændt ud imellem pælene, det er 90 cm. højt og hvis hun vil kan hun sagtens springe over. Men hun ved godt at det giver et bad med vandslangen, så det er ikke så moderne  Er det en mindre hund, kan du sikkert klare dig med sådan noget billigt gennemsigtigt gardin.
Kan vi ikke praktisere det, så leger vi sporvogn, en lang line imellem 2 solide pløkker med en kort løbe line på. Så fiser hun frem og tilbage der.

V.h.  Håndværkeren
 Stakkels kræ ... Får med vand slangen

Jamen min hund er en blanding af en tjekkisk rotte hund og en anden hund  Så den er ikke så stor han vejer 6.5kg og bliver ikke større (krydser fingre)

TAK for ideen, må vi se om det virker

Hvis der skulle være andre der lure denne tråd ( det kan jeg se der er  ) må I endelig gerne komme med andre bud hvis I ligger inde med nogle MacGyver tricks 
Stakkel Kræ ! Det er på det nærmeste hende der styre hjemmet, hun er så forkælet så det næsten ikke er begrænsninger her hjemme. Til trods for at hun er en pige på 9,5 Kg. ligger hun ofte i vindues karmen når jeg sidder her ved min pc. Lægger sig ofte i min bedste stol, og jeg nænner ikke at jage hende ned når hun lige ligger så godt. Hun sover i sin egen stol ved siden af mit hovede om natten, vækker mig hver morgen precist kl. 5.50 ved at slikke mig i hele hovedet til jeg vågner, for nu skal hun altså bruge dynen.
Så Stakkels KRÆ

Åkej Åkej jeg giver mig ... stakkels DIG  Giv hende med vandslangen fra mig

Man kan da heller ikke modstå dem når de er så små.....min han er dog ikke så heldig, Moar er streg  et "stakkels Miko" ville være passende her ..eeeei han har det godt, er da ved at bygge et hegn til ham (eller prøver) så han får luksus når jeg skal til at campere, bedre sent end aldrig, nåede det før de 30  Det er dét eneste der tæller!!!

Du kan jo lige som jeg lave en løbe snor, jeg har taget 2 storm pløkker ca30 cm lange, og en snor mellem de to, så løber hun fint rundt og kan gå ind i forteltet hvis der er brug for det.
Der findes hvis ikke campingpladser her i DK, hvor hunde må løbe frit omkring.

Held og lykke

L.Sindalsen

Mariagerfjord

 

 

Annonce
Det var en rigtig god ide med de pløkker og snor
Så jeg også sikker på han ikke hopper ud hehe han er jo rimelig frisk når han ser damer

Tak for rådet
Skrevet af Cruz på 13 jun 2010 00:54
Det var en rigtig god ide med de pløkker og snor
Så jeg også sikker på han ikke hopper ud hehe han er jo rimelig frisk når han ser damer

Tak for rådet
Ja hvem er ikke det

Nej det er en god måde at gøre det på, du har altid styr på hvor han er hende, også er de pløkker jo lige til at tage op, hvis han skal flyttes et andet sted hend.
Min løbe snor er 6 meter lang, også bruger jeg en metal ring på den anden snor der skal på hunden og på den lange løbe snor, den snor fra løbe snor er ca 4 meter, så min lille dame kan gå langt og hun elsker det.


L.Sindalsen

Mariagerfjord

 

 

Skrevet af Lynge Sindalsen på 12 jun 2010 21:21
Du kan jo lige som jeg lave en løbe snor, jeg har taget 2 storm pløkker ca30 cm lange, og en snor mellem de to, så løber hun fint rundt og kan gå ind i forteltet hvis der er brug for det.
Der findes hvis ikke campingpladser her i DK, hvor hunde må løbe frit omkring.

Held og lykke
Det er det jeg kalder en "sporvogn"

Sporvogn Hihi jamen fint ser det sikkert ud :-D Rigtig glad for jeres ideer, glæder mig til at afprøve det. Så må vi se hvordan det går ;-)
Jeg synes også, at det lyder som en rigtig god idé med løbesnoren. Vi prøvede det selv med vores tidligere hund – det er jo også (som du selv skriver) begrænset hvor meget hundegård, man gider slæbe med sig. Derimod, hvis der er en løbegård på campingpladsen, så han kan komme ud og løbe med de andre, kunne du jo tilbyde ham det til en afveksling fra løbe-snoren.

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis