Styrepult

hej er den nogen der ved hvor man kan købe en billig styrepult henne som man kan bygge ind i glasfiber ellers om den er letter og bygge den op selv ov hvis ja hvor og hvad skal man brug der til

hejsa

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at kigge i DBA eller G&G.

V.h.  Håndværkeren
okay det prøve jeg så

hejsa

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej, Jeg har netop bygget en del af en styrepult til min båd. Jeg har fået det som jeg ville have det, men det har taget meget lang tid. Det er heller ikke så billigt i materialer. Hvis du ikke decideret synes det er sjovt at bygge, så skal du nok kigge grundigt på nettet. Prisen for min pult er stort set det samme som en fabrikslavet. Jeg kunne desværre ikke finde en der opfyldte min krav til størrelse. Det er et "hestearbejde" at lave det selv men hvis du har 50-150 timer er det et fint projekt. Det er rimelig dyrt i sikkerhedsudstyr (maske, filtre, handsker....... og meget mere)

mvh
Nikolaj

mvh Nikolaj

hejsa
jamen har plader og styr glasfiber og hvad der sal bruges og ind til vide har jeg gjord det billeder ind dem jeg har fundet på nette

men ville gerne vide hvor man kan læse eller se trin for trin hvorda man brug glas fiber 


hejsa

Du kan finde noget mere info her.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg ville nok betænke mig lidt ved det projekt du vil igang med, for har du aldrig arbejdet med glasfiber, skal der øves en del før du har lært at arbejde rigtigt med det.
Og ellers er opskriften 1 kg. polyester pr. m2 måtte, og der skal 12 ml. hærder i 1 kg. polyester. fylder du mere i brænder det sammen i bøtten inden du får det på, fylder du for lidt i går der meget lang tid inden det hærder op. Lige så snart du har fyldt hærder i polyesteren skal der ømrøres kraftigt og så skal det påføres måtten inden for 10 minutter. Polyesteren begynder at blive grødet efter ca. 20 minutter og så går det stærkt inden for få minutter hærder den op og bliver umulig at arbejde rigtigt med.
Når du skal lægge måtten på, skal du først påfører formen eller den skabelon du bygger over, et lag polyester og herefter skal måtten på. Og så skal der rulles med en speciel rulle for at presse polyesteren op i måtten og al luft ud. Hele måtten skal være gennem vædet så påfører du et nyt lag polyester og endnu en måtte, her må du så lægge et tyndt lag polyester oven på og rulle luften ud. Nu skal det så have tid til at hærde op, efter ca. 2-3 timer skal du slibe strittere af og rue overfladen op så du kan lægge endnu 2 lag på.
Når det så efter et døgn er hærdet rigtigt op sliber og spartler grundigt så du får en pæn overflade. Så kan du afslutte med gelcoat i den farve du ønsker.
Husk at ved hjørner skal der extra lag på, og du kan ikke lægge fiberen over skarpe kanter, der skal minimum være en rundning som svare til en rundstok med en diameter på 20 mm.
 Når du skal hvae måtterne i de rette størelser, må du ikke skare eller klippe dem over, de skal rives over. ellers får du skarpe kanter der vil være svære at slibe ned.
Du kan ikke arbejde med det udendørs da det ikke må få fugt det første døgn, og temperaturen skal mindst være 21 + i det lokale du arbejder i, i hele hærdnings perioden.
Du skal bruge åndedræts værn, en støvmaske er uegnet her, også når du sliber. Får du de små fine glasfibere når du sliber ned i lungerne, kan de perforere lungerne, så det er ikke at spøge med. Brug også sikkerhed briller polyester i øjnene gør forbandet ondt og er meget svært at fjerne igen. Til rensning af pensel og rulle skal du have en bøtte stående med en go sjat acetone som du omgående renser rulle og pensel i når du har påført glasfiberen. Men pas på du ikke får det på eller i polyesteren, for det opløser denne omgående.

Håber du kunne bruge denne opskrift til noget.
Hej skrædder.
Det du måske mangler i pædagogisk sans nogle gange i dine svar, overgåes så sandelig i din kortfattede præcise saglighed i dette svar.
mvh. Gerhard

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

hej tak for det hvabd så med skue hul er det dt samme og lidt større hule

hejsa

Skrevet af scorpionkys på 13 jun 2010 22:07
hej tak for det hvabd så med skue hul er det dt samme og lidt større hule
Den må jeg lige have en gang til !!

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også