hjælp til ledning

hej
vil til og føre nye ledninger i min garage,det er 230v . Er det ikke godt nok og bruge INSTALL.KABEL 3X1,5  750V ? da jeg også skal have med jord?har fundet noget i harald nyborg
jeg bruger engang imellem en vinkel sliber og boremaskiner.så det er ikke det helt vilde.

hilsen mikael
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Ja det er ok, du er vel klar over, det skal udføres af et aut. elfirma.
Ps. jeg har selv lavet noget lignende selv...

mvh jens
Det er umuligt at sige da al informationen ikke er tilgængelig.
skal den ligge under jord kræves en godkendelse til det. skal den sidde udendørs skal den kunne godkendes til det. skal den mures inde skal der en godkendelse til det. derfor få en autoriseret til at lave det.

Jacob
hej
ja jeg ved godt at jeg ikke må gøre det selv,men må hvis godt føre dem. også kan jeg da lige så godt sætte det hele sammen. bare i ikke siger det til nogen, hi hi.
og alle ledninger skal sættes op inde i garagen undertræ loftet,så de er synlig inde i garagen ,så der kommer ikke vand eller mus i ledningerne.
Kablet er fint fint, til den slags. Vær dog opmærksom på at et 3 x 1,5 er 2 ledere + en jord leder, men det er også rigeligt til stikkontakter. Skal kablet nedgraves eller i vibreret beton kræves et andet kabel, men ellers fint fint!
Annonce
hej igen
har ikke lige fået gjort noget endnu med det ledning.men har set i jem og fix at de har 3*1,5 med 500w.i stedet for 750w. er det ikke også godt nok??????
Skrevet af mikael76 på 24 jul 2010 20:49
hej igen
har ikke lige fået gjort noget endnu med det ledning.men har set i jem og fix at de har 3*1,5 med 500w.i stedet for 750w. er det ikke også godt nok??????

er det en forlængerledning ?
for 3x1,5mm2 kabel er fint til 2300W vedvarende og 3000W normalt .

Jacob
hej jacob

nej det er ikke til forlængerledning,jeg vil til og føre nyt strøm ude i min garage,prøv og se det første der er skrevet.
hilsen mikael
Skrevet af mikael76 på 09 jun 2010 19:32
hej
ja jeg ved godt at jeg ikke må gøre det selv,men må hvis godt føre dem. også kan jeg da lige så godt sætte det hele sammen. bare i ikke siger det til nogen, hi hi.
og alle ledninger skal sættes op inde i garagen undertræ loftet,så de er synlig inde i garagen ,så der kommer ikke vand eller mus i ledningerne.

Lige en fodnote. Du må IKKE selv føre kablerne.
Og når det er sagt så ville jeg da bruge det på 750 V for selvom det ikke har nogen betydning for dig lige her og nu. Men ville selv bruge NKT da jeg synes det er mere dejligt at arbejde med. Og til sidst. Hvis du alligevel skal op på loftet og rode rundt så få ført 400 volt med ud. Du blir glad for det i længden


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Skrevet af mikael76 på 26 jul 2010 21:08
hej jacob

nej det er ikke til forlængerledning,jeg vil til og føre nyt strøm ude i min garage,prøv og se det første der er skrevet.
hilsen mikael

ok. jeg lurede godtnok over 500w på en ledning. men hvis det skulle være 500v så er forskellen klar. i princippet er det uden betydning og du vælger et 750V eller et 500V kabel.

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis