Træteresse fliser i beton byggeri

Hej.

Jeg vil høre jer af med hensyn til træteresse fliser som jeg har liggende på min altan på 2 sal i et betonbyggeri.

Fliserne er de almindelige billige 30x30 fliser fra silvan i trykimpreneret træ. Jeg har haft dem i 2 år, hvor jeg har opbevaret dem i kælderen i vinter månederne for at beskytte dem, også kun haft dem på om sommeren. Da jeg lagde dem, sleb jeg dem så de ikke har den grønne farve fra trykimpreneringen.

Nu har vi fået glasfacade på hele altanen hvor man så kan skyde glasset til side om sommeren og om vinteren have altanen lukket. Hvilket gør at jeg nu vil bruge mine træfliser hele året og gerne ville have dem lidt "lækre igen"

Jeg har selv kigget på noget hårdtræsolie, enten i klar eller gylden. Ved bare ikke om den gyldne vil gøre mine terassefliser mere gule end lækre. Ellers havde jeg tænkt på halvdækkende træbeskyttelse i teak eller lign, selv om min kone ikke er så interesseret i at jeg maler dem.

Hvad har i af erfaringer??

I samme omgang har jeg overvejet at lægge nogle 5mm gulv isoleringsplader på nedenunder, dels for at tage lidt støj fra underboeren men også for at der ikke kommer så meget kulde om vinteren fra betonnen.

Hvad syntes i om det??

På forhånd tak, og lytter gerne til jeres forslag

Husejer og bliver derfor nødt til at være handyman.
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også