VW Golf 3,Koblingskabel, udskiftning af

Hej

Jeg skal til at skifte koblingskabel på min Golf 3, jeg har til at starte med prøvet at se hvordan det gamle sidder, jeg kan inde fra kabinen se en fjeder på bagsiden af koblingspedalen og selve kablet der sidder oppe over fjederen..

Men så er tanken lige "hvordan faen' skal jeg komme ind til det kabel uden at splitte hele bilen ad.

Problemet startede med, at jeg kunne træde koblingspedalen helt ned til fjederen. Der stoppede den og kom ikke op igen, før jeg havde været ude i motorrummet og hive i kablet. Det var ligesom den store gummimanchet hængte fast på kanten. Så virkede koblingen igen indtil den satte sig igen.
Skal det hele udføres udefra, og i så fald hvor i hvordan ?

Håber i kan give nogle gode bud og ideer..

Steen

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
tag kablt af ude i motorrummet først , så kan du trække det nok ind til at løsne det ved pedalen , og så trække det ud bagefter
læg mærke til hvordan det gamle sider , og så monter det nye på samme måde , pedalen først og udaf
Tak for lynsvar, men det er måske gået lidt hurtigt ? Se: jeg kan inde fra kabinen se en fjeder på bagsiden af koblingspedalen og selve kablet der sidder oppe over fjederen..

Men så er tanken lige "hvordan faen' skal jeg komme ind til det kabel uden at splitte hele bilen ad.

Jeg kan som sagt ikke se hvad der foregår (hvordan det ser ud) i Haynes skriver de, man skal fjerne underpanelet, men selv det giver ikke plads nok, til at orientere sig.

NB Det var ikke ment negativt
Hej Hvorfor skriver den mit indlæg i kode ? Jeg kan ikke se mit indlæg ! - Hvad er galt ?

07 jun 2010 22:33 CitatCitat SvarSvar AlertAlert
nu er det flere år siden jeg sidst skiftede på en golf3 , men det kan lade sig gøre uden at skille den af
husker ikke helt presis hvordan den sider ved pedalen , men kan huske at den skal vrides lidt rundt
jeg skiftede den på en pakeringsplades , der hvor kablet sprang , kan huske at jeg måtte ligge på ryggen ind gennem døren ( en ret dårlig arbejdsstilling )og fik det klaret uden at skille noget af , så det kan lade sig gøre
du kan jo evt tage sædet ud , det er hurtigt gjort , så er det nemmere at komme til
Hej igen

Jeg har i dag sammen med min søn brugt 4 timer, i forsøg på at få kablet sat fast inde over koblingskablet. Min søn kan kun få 2 fingre op bagved. Hvad gør vi galt ?
PS Vi har fjernet instrumentbordet under ratstammen og sikringskassen.
Det store problem ligger måske i at vi ikke kan se, hvordan det ser ud.
Bilen har nu stået i 3 uger uden at kunne køre og det er ikke sjovt.
Mer hjælp ønskes
Annonce

Hej
Ned på dit bibliotek eller på nettet og få fat i Haynes Rep, bog til din bil - det er det beskrevet hvad og hvordan du skal gøre.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Har Haynes VW Golf & Vento Feb 92 - 1996 - Nej de viser ikke, det vi har brug for. Vi har imidlertid løst problemet ved at fjerne "Golf 3 Schutzplatte Verkleidung 1H1 971 825" http://cgi.ebay.nl/Golf-3-Schutzplatte-Verkleidung-1H1-971-825-/300351928571
Da den plade blev skubbet op og kom af, gav det udsyn og problemet blev løst.
Tak for de svar, der er kommet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis