Volvo Penta

Hej motor-sagkyndige.

Jeg har købt mig en lille båd/jolle med en lille diesel motor i, men jeg har ingen papirer eller størrelse på sådan en fætter.

Det kunne jo være at i har lidt oplysninger om en sådan, det ville være fint hvis i kunne berige mig med lidt viden om den.

Må jeg på forhånd sige jer tak for hjælpen.

M.vh. maskinsnedker.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Maskinsnedker

Jeg kan da godt give dig lidt oplysninger. Motoren er en V.P. MD 1 på ca 7 hk. Motoren blev produceret fra begyndelsen af 60erne og til ca 1970. Den er forløberen for Volvo´s MD 1 B. Jeg vil mene at den motor du har er noget af det bedste Volvo har lavet, Der er nemlig ret store godstykkelser i den maskine, så den kunne holde til at køre i saltvand.
Men nu kommer jeg til noget som er lidt kedeligt for dig. Du kan nemlig ikke få nye reservedele til den mere. Volvo ødelagde resterne af reservedelslageret til den i Januar 2000.
Jeg ved det, for jeg havde den 2 cylindrede udgave i min forrige båd. Jeg skulle nemlig på et tidspunkt bruge et par småting, og kontaktede Volvo, men der var det for sent.
Jeg ved at der har været en reparationshåndbog på den, men om en sådan kan findes på nettet, ved jeg ikke.
Hvis motoren starter uden problemer, så vær glad for den, for det er en rigtig stabil maskine.
Hvis der er noget specifikt du vil vide, så bare skriv.

God fornøjelse med både motor og skiv

Mvh Finn


Hej Finn

Tak for oplysningerne det var rart at få lidt oplysninger om min "nye" motor.

Så kan jo kun håbe på at den bliver trofast, den starter nu uden besvær.

Så er der bare en masse arbejde på jollen/båden på bare 17 fod som er en gl. redningsbåd så nogen hurtigløber bliver den næppe, men er også købt som et restaurerings projekt, og til ren og skær afslapning på fjorden.

Så igen tak for oplysningerne om min nyerhvervede motor.

Men der kan måske dukke nye ting op som jeg gerne vil vide noget om senere i processen.

M.vh. maskinsnedker. 

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hej Maskinsnedker

Du henvender dig bare hvis der er noget. Måske kan jeg være til hjælp, selv om jeg jo ikke er den altvidende limsten, så har jeg jo rodet temmelig meget med sådan en gammel svend.

Mvh Finn
Finn Gevind

Supert  tilbud jeg vil benytte mig af når jeg "løber" ind i nogle problemer jeg ikke selv kan klare, jeg er jo "kun" træmand.

Så endnu en tak for din velvilje og rart med noget "backup".

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis