Hjælp! - mosegrise

Min have er ved at blive undermineret af mosegrise. Er der nogen der har erfaringer med bekæmpelse af disse bæster? Er der et skadedyrsfirma I kan anbefale, eller er det spild af penge?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er et landsdækkende firma der hedder Mortalin, det er virkelig proffer.
Men start nu selv først, et par rådne fisk ned i gangene, så flytter de  en slange fra din udstødning på bilen og ned i gangene, så dør de.
Og det helt vilde ! Men det kræver et åndedrætsværn mod gasser, grav forsigtigt et skud af så du kan se gangene nede i jorden. Stil en lille skål ned i gangen, heri hælder du en lille smule Klorin i bægeret og nu kommer så der farlige : så skal der lidt  tredobbelt salmiark ned i klorinen. Læg hurtigt en plade over hullet der lukker af, så vil alt der er i jorden af muldvarpe og mosegrise også dø inden for et par timer. Det udvikler nervegas der lammer centralnervesystemet. Men pas på at du ikke indånder det selv for det er dødeligt selv i små mængder. !

V.h.  Håndværkeren
Ja så kan jeg jo godt se, at mit råd, ud fra egne oplevelser, virker en smule spagfærdigt! 
Jeg har haft stor glæde af mine katte, som fuldstændig udryddede mosegrise, muldvarpe, rotter, mus og andet kryb af uønskelig karakter, som var rigt repræsenteret på ejd., da vi overtod den.
Jeg ville ellers vedlægge et skønt billede af en sådan udryddelse, men billedfunktionen er åbenbart i udu lige nu, eller også er jeg blevet endu dummere til IT
Den lille knap, der normalt kommer frem under "Indsæt billeder" dukker ikke op efter jeg har uploaded. Den eneste mulighed er det røde kryds med slet.


Med venlig hilsen
ktm

 

Her godt 8 år senere, mon så ikke de mosegrise er døde af alderdom.   



Vi prøver igen, i morgen --

Sandsynligvis, men nye er nok kommet til   

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis