Udendørs antennestik - hvilket?

Hej,

Jeg skal have sat en lille stolpe op hvor vores campingvogn holder til bla. strøm, men også med mulighed for at tilkoble antennestik.

Hvad kan man bruge udendørs når det er et antennestik (antenne stikdåse) og det skal skrærmes mod vejr og vind? Der findes jo mange produkter ang. strømmen, så det er ikke noget problem af finde til det

Hilsen Torben
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Torben.
Du kan i en bådudstyrs butik købe et dæksstik der er beregnet på at sidde ude og der lukker tæt når det er samlet.

V.h.  Håndværkeren
Skrevet af Håndværkeren på 07 jun 2010 09:04
Hej Torben.
Du kan i en bådudstyrs butik købe et dæksstik der er beregnet på at sidde ude og der lukker tæt når det er samlet.

Hej - tak for svar. Google plejer at være min ven, men ikke denne gang. Kunne jeg være så heldig, at du eller en anden kunne hjælpe med at finde et link til produktet....jeg kan bare ikke

Hilsen Torben
Hvad med at montere en ganske alm samledåse....
Skrevet af maw1 på 07 jun 2010 23:28
Hvad med at montere en ganske alm samledåse....
Jeg ville gerne bare kunne sætte et coax stik i (alternativt et bnc) og så trække antenneledning ind i vognen....det er vel ikke lige til i din løsning - eller kan jeg bare ikke lige forstå, hvad du mener. Kunne du sætte lidt flere ord på - tak

Hilsen Torben

Annonce
Jeg tror at maw1 mener en almindelig samledåse hvor du skal rode med skruetrækker hver gang du skal tilslutte, og det var jo ikke det du efterlyste vel ? Har du tjekket mmc ?
Hvad med bare at bruge 2 F-connectorer i en plastdåse - der kan fås et 'dobbelt' hun samlestykke... Simpelt, effektivt, og med meget lavt signaltab.

/ Claus

Skrevet af ClausHillker på 08 jun 2010 21:05
Hvad med bare at bruge 2 F-connectorer i en plastdåse - der kan fås et 'dobbelt' hun samlestykke... Simpelt, effektivt, og med meget lavt signaltab.

Ja, det er da en mulighed. Ikke så fleksibel - med lige at åbne dåsen og så koble sammen. Det vil kun i perioder være sådan at vil sal have koblet til antennestikket - når campingvognen stå er herhjemme og der skal sove nogen i den...eks. børn

Hvilklen plastdåse kunne du Claus evt. forestille dig kunne anvendes?

En lidt dyr mulighed er http://www.mmc.dk/S%c3%98G.11.aspx?recordid11=669675 men så er stikket også hurtig af og påmonteret samt vandtæt.

Mange tak til Jer alle for de mange gode input

Hilsen Torben

I 'gamle dage' da jeg arbejdede med den slags ville jeg have brugt en tom mastedåse fra Triax - den havde skydelåg, og U-hakker i bunden til kabler.. Tror ikke den version findes mere, men du kan da prøve hos et lokalt antennefirma.. Ellers så bunden af en tom plasticdunk, skåret til så den kan sidden ned over en træklods på stolpen - der er jo ingen regler på området.. ;-)

/ Claus

Skrevet af ClausHillker på 08 jun 2010 22:42
I 'gamle dage' da jeg arbejdede med den slags ville jeg have brugt en tom mastedåse fra Triax - den havde skydelåg, og U-hakker i bunden til kabler.. Tror ikke den version findes mere, men du kan da prøve hos et lokalt antennefirma.. Ellers så bunden af en tom plasticdunk, skåret til så den kan sidden ned over en træklods på stolpen - der er jo ingen regler på området.. ;-)

Jo da - den findes skam stadig eks. hos: http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?prodid=302023

og så fandt jeg denne: http://www.auroragroup.eu/shop/forms/products.asp?grp=B-05-02&f=10&hl=Antennedåser / fordelere&sk=&sv=&sq=&so=0&news=&pltype=&plid=&wo=

Nu tager jeg en beslutning og monterer i weekenden

Hilsen Torben
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis