hvad er bedste bud på en ny station car til max 60.000 kr

Hej,

Jeg leder efter en ny bil, helst en station car. Mit budget er 60.000 kr, inklusive de reparationer der næsten altid skal laves 2 uger efter man har købt en ny bil.

Efter nogen søgen, lader det til at man for det budget får en bil fra årgange 1998-2000, der typisk har gået 2-300.000 km.

Hvilke typer St.c. fra den årgang og med de km på bagen er bedst rustet til at klare nogle år mere på vejene?

Jeg har umiddelbart kastet min opmærksomhed på én af nedenstående modeller:

Peugeot 406 1,8 1998
230.000 km
Dkk 30.000

Volvo V40 1,8 1998
170.000 km
Dkk 45.000

Audi A4 1,6 Avant 1998
280.000 km
50.000 km

Jeg er lidt loren ved at kaste mig ud i en Skoda? Er der grund til dette? Hvad synes I? Nogle gode bud, jeg har glemt at inkludere?

Tak for rådene, Jakob
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har selv haft flere Ford Mondeo fra midt-slut 90erne, og ikke en eneste har skuffet mig.
De er billige at købe stumper til i modsætning til mange andre biler. Det er måske den mest almindelige og derfor er der mange skadede på huggerpladserne, hvis man står og skal bruge mere seriøse dele, ligesom der produceres en masse uoriginale stumper.

De nævnte eksempler ville jeg personligt ikke turde kaste mig ud i, idet jeg skal selv foretage reparationerne og købe stumperne. Det har jeg ikke kapacitet til!

Med venlig hilsen
ktm

 

et godt bud er også Opel Astra stationcar G-model. Stærk bil til små penge og så er det en rigtig stationcar. De behøver ikke at have løbet livet af sig som en peugeot til de penge. Kan du få en 1,7 diesel er din lykke gjort.

se f.eks. http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Opel-Astra-1,6-Champion-st.car-5d_ID827200314.htm

 

en ford focus kan varmt anbefales,,, har selv en 1,8 fra 99,, har haft den i snart 4 år og runder snart 300000km,, der er god plads, og den har aldrig fejlet det mindste,,,
Hej pegazuz
Det her emne er der rigtig mange meninger om, jeg skal nok holde for mig selv hvilken jeg helst ville vælge.
Det er tre du har fundet er nogle rigtig gode modeller også at køre i. Hvis de er nogenlunde velholdte,så er prisen også helt fin.
En Ford Mondeo og Opel Astra er også et godt bud.
Hvis du mener Skoda octavia, så kan du sammenligne den lidt med Audi A4
Ford ,Peugeot og Audi findes også som diesel, det er nogle stabile motorer,som kan køre langt (Volvo og Opel har jeg ingen erfaring med -jeg har ikke set dem på værkstedet)
Ps:Skal du køre med en stor hænger eller campingvogn, så skal det nok være Ford Mondeo eller Peugeot 406
Tak for jeres svar. Vi har kigget på de forskellige forslag, men har vi kigget nærmere på en Ford Mondeo 2.0 stationcar, som vi har forelsket os i. Nu vil vi have den en tur til mekanikeren for at se om vi kan forvente nogle dyrere nedbrud den næste tid.

Er Mondeoer fra 1998 kendt for at ruste? Andre sygdomme som de plejer at komme til at fejle?
Annonce
Jeg har haft en 1997 Stc. diesel, den første af "type 2" tilsvarende din. Den havde kørt 500.000 da jeg solgte den til min nabo, og den er stadig ikke rusten. (Vi er stadig ikke uvenner, her 2-3 år efter, og jeg ser den hver dag her lige ud for mine vinduer, når han kører på arbejde 100 km hver vej)
Vores egen 1996 Stc. 2.0 CLS, har fået skiftet lidt af bagskærmskanterne og et "styretårn", hvorpå anslagsgummiet virker inde ved den ene bagfjeder og ellers er den ikke rådden.
De kan ryste i forbremserne. Støddæmperne bag i kan være bløde og en Stc., uanset fabrikat, er altid følsom for slidte bagstøddæmpere.
Udstødning, dæk og olieskift er vel nærmest naturlige udskiftningsemner!
Koblingen skal tage naturligt på pedalens vandring. Ikke helt oppe på de sidste få millimeter.
Sæt fuld varme på kabinen og vær opmærksom på, om der så lugter af kølevand.
Virker air conditionen?
Dejlig bil af en borgryde at være!

Med venlig hilsen
ktm

 

Sidst jeg skiftede bil, var jeg inde over siden mandagsbil.dk . Den udmærker sig ved at man kan se om der er fejl der går igen i forskellige modeller og årgange. Ikke at alle har de pågældende fejl, men det er en god ide at kigge ekstra efter dem.

http://www.mandagsbil.dk/

Hans
mondo er en fin drifsikker bil,,, var ansat hos ford i 6år før jeg blev selvstændig autolakerer, så kender en smule til dem..

det er mest skærmkanter bagi og nederst i bagdørs falser de mest bliver ramt af rust, ellers er der ikke de store rustproblemer..

1,8 og 2.0 zetec motorer er meget holdbare,
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis