Polo classic - motor og styrtøj?

Hejsa jeg har en Polo Classic,som drypper en smule olie når den har kørt varmt og er parkeret,så når jeg skal køre næste morgen, kan jeg se det har dryppet meget lidt (på str med 5 kr) hvad kan dette skyldes? også har jeg også et andet problem: når jeg drejer til Venstre føles den let og hurtig (servo) som den skal,men når jeg drejer til højre, føles det somom det er en smule tungere end når jeg drejer til venstre?hvad kan dette skyldes? håber at der er nogle der kan hjælpe mig
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
M O D E L ? ? ?    -   Å R G A N G ? ? ?    -   M O T O R S T Ø R R E L S E   ? ? ?
K I L O M E T E R S T A N D ???
Hilsen  Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
den smule olie kan komme mange steder fra , men de mest alm steder er ventildækselpakningen eller bundproppen , et par nemme ting at lave og koster ikke ret meget
med at dreje , er det sikkert ikke noget der gør noget , men prøv at tage den på på en donkraft og se om der er slør i nogen dele
og der er vel nok servoolie på
Hej
Havde set at der stod Polo Classic men den findes i  flere udgaver så derfor.
Køb en dåse motorrens eller bremserens og vask din motor helt fri for olie så du bedre kan se hvorfra det kommer.
Dit styrproblem kan skyldes det ene tårnleje men det er svært at konstatere uden at afmontere styrestængerne - ved ikke om du har mulighed for det ?
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
jeg ahr desværre ikke mulighed for at afmonter noget da jeg ikke har lift eller donkraft :/

men det føles kun tungere når jeg kun drejer til højre et lille stykke også føles den nem igen?


hvordan kan jeg tjekke om det er tårnleje
Hej
Det kan du ikke uden at afmontere begge styrestænger - det kan kun gøres med specialværktøj ellers skal man vide meget om bilrep. Fejlen kan også stamme andre steder fra men tårnlejet er det logiske.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis