varmelegme

nogle der ved hvor at man kan købe et varmelegeme der er ø10mm ca 40 til 50 mm lang effekt ca 55W spænding 230 volt

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
måske en fra bilforhandler.

"døbbekoger" til motorblokken.!

måske en dum spørsmål.

hvad skal den bruges til.!!!
varmelegemet fra en bil passer ikke de er for store
Jeg havde også tænkt på at tage det fra en loddekolbe men det er som regel et 24 v varmelegeme der sidder der i og det jeg skal bruge skal være et 230 volts.Varmelegemet skal bruges til opvarmning af en tyk flydende væske i et rør.

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Det er ikke noget problem at finde en 230 V loddekolbe, men de 10 mm i diameter kan måske være en "showstopper".
På den anden side: 230 V i væske? Not.

Bent.

der sker altså ingenting ved at have et varmelegeme på 230 volt til at sidde direkte i væsken bare der er indkapslet til formålet.
tænk bare på en el koger der sidder varmelegemet også direkte i vandet.
Jeg tror muligvis jeg har fundet det jeg skulle bruge. Varmelegemet jeg skulle bruge sad i en gl oliebrænder jeg havde stående nu skal jeg så bare have fundet ud af hvor man kan købe nogle flere af dem da jeg skal bruge nogle stykker

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Annonce
Det er nok en olieforvarmer, du har fundet.
Det er ikke noget problem at købe dem, men det er en noget dyr løsning.
Jeg stemmer også for loddekolben.
Hej
Måske kan du bruge et varmelegeme til et akvarie men ved ikke hvor mange watt de er på.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Iøvrigt: Hvorfor vil du absolut have 230V på?
Ja det var olieforvarmer jeg fandt i oliebrænder og den passede perfekt.Jeg har også set på varmelegemer til akvarier men de afgiver ikke effekt nok det ville ellers have passet perfekt.
grunden til at det skal være 230 volt er at den styring som der er i dag afgiver 230 volt .man kunne selvfølgelige godt bruge en anden spænding men det vil kræve at der skal indsættes en trafo og et relæ mere i styringen
Vile hvad mener du med at det vil blive en dyr løsning tænker du på indkøb eller på strømforbruget

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis