Isolering gulv kolonihave

Efter en vandskade vil jeg lægge et nyt gulv og isolere nedenunder. Et par lag vinyl og spånplade er nu fjernet og jeg er nået til det oprindelige bræddegulv, der ligger på strøer. Der er fuldt fundament rundt om huset, og under gulvet er der ca 40-50 cm ned til jorden/sand.

Kan man på en enkel måde isolere under gulvet, inden jeg lægger nye brædder på?

Jeg kan se nogle af anbefalingerne her på LDS er ca. sand/terrænbats/beton/dampspærre, men det virker som overkill. Fortsat god Grundlovsdag :-)
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
uanset om du vil støbe et gulv eller have træ igen, skal du have min 300 mm isolering, dampspærre på den VARME side af isoleringen. Sandet der er nævnt er for at rette af og gøre stabillt. Jeg synes du skal fylde op med sand eller stabilgrus, til du når isoleringsniveau. Nogen hænger deres isoelring op under gulvet.

 

Jeg ville nok ikke sætte isoleringen op under gulvet med tråd og den slags men fylde det tomme mellemrum ud og så du ikke har for meget cirkulerendene luft under gulvet.....fyld dit tomrum ud med polystyren granulat det er virkelig efektivt og ikke så dyrt....
Så fik jeg pillet brædderne op. Der er noget svamp i strøerne, som jeg regner med at behandle med Rodanol eller helt udskifte, hvis det er nødvendigt. Spændende med polystyrengranulatet, det må jeg checke ud.
Hej
Tænk nøje over brandfaren ved flamingo, jeg ville ikke turde bo i et hus isoleret med det, og da under ingen omstændigheder i et træhus.
Især røgen fra flamingo, er dræbende.

Hvis dit hus ligger på en fugtig grund, skal du bevare luft under isoleringen...

mvh jens
Måske kan man anvende lecanødder i stedet, så man undgår brandfaren. Derudover er leca både kapillarbrydende og isolerende, ren win-win, og så slipper man derudover for at skulle etablere udluftning, særskilt isolering og betonlag. Spørgsmålet er om det eren god løsning til et kolonihavehus.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis