Utæt bundkar what to do?

Hej lds. Jeg har et par små spørgsmål til min nyanskaffede golf. Den spilder lidt olie fra bundkarret, hvilke af disse to pakninger er bedst? og hvad er den store forskel? http://www.refako.dk/product_info.php?cPath=1_100000121_245000488_110000500_120001646&products_id=1-40095364800784551646 Den første er en ganske almindelig gummi pakning, men den anden er med oliesump plade. hvad er den til? http://www.refako.dk/product_info.php?cPath=1_100000121_245000488_110000500_120001646&products_id=1-40095214820784551646 2. Jeg har skiftet blæseren ved køleren til en brugt fra huggeren, da den der sad på havde meget slør. Jeg ved den gamle kørte en dag der var meget varmt, men ved ikke om den "nye" virker, så er der en måde at undersøge om de virker på? Jeg startede motoren og varmede den godt op, mens jeg holdt stille. Termostaten åbnede, da den var godt varm, og noget gammel olie begyndte at ryge fra køleren, men blæseren var ikke tændt endnu. Jeg slukkede motoren fordi jeg ikke turde lade den blive varmere. 3. Hvor bestiller i jeres reservedele? Vh Kenneth


 

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis du køber dine dele ved feks. krogslund , får du den samme kvalitet , bare noget billigere end de fleste andre steder , bare du holder dig fra thansen og høyer , de er godtnok tit de billigste , men også meget dårligere kvalitet
hvis du vil kontrolee om selve blæseren virker , tager du bare og sætter direkte strøm til den fra bateriet , så kan du se om den køre rundt
Hvis bundkaret ikke er tæret - så kan du give det lidt flydende pakning så er det garanteret tæt - kan fåes ved f.eks. mekonomen - og reservedele hvorfra.....tjaaaaa krogslund, mekonomen, thansen alt efter hvad der skal bruges.

michael

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

Det er skam ikke tæret. det ser rigtig fint ud, bare utæt oppe ved pakningen. Kan flydende pakning klare det, så tror jeg bare jeg gør det.

Blæseren har tre ledninger ind. Kan jeg ødelægge den ved at prøve mig frem? Er der forresten nogen der kan give en forklaring på forskellen mellem de to pakninger jeg linker til?


 

Flydende pakning kan nemt klare det lille problem - har brugt det mange gange på slige steder:-) du skal bare være sikker på at det er en silikonepakning det er oliemodstandsdygtig f.eks Loctite 5980 den limer det samtidig med - de viste pakninger kan jeg ikke forklare dig hvad det er sikkert modelafhængig ?????????men ved at bruge flydende kan du skrotte pakningen.....

Blæseren har en minus - som regel sort ledning de andre to er til to hastigheder på blæseren - så stel til sort og så plus på en af de andre to - skulle du komme til at polvende så kører den bare baglæns - hav lige en sikring imellem så er du sikker på ikke at lave nogen ulykker

michael

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

Annonce
okay, det vil jeg prøve. mange tak


 

blæseren virker ved begge hastigheder.. har lige kigget på det. Jeg ville bare meget gerne at den havde kørt i dag på vej til airshow i skrydstrup der var meget kø, og ingen fartvind til at køle. Jeg kunne tydeligt se varmen bølge op fra kølerhjelmen. hvornår bør den tænde?


 

Jamen så er det ganske enkelt - din kontakt der styrer blæseren er defekt - nu kender jeg ikke golf så godt men den plejer at sidde på topstykket eller på køleren jeg ved det ikke ???? så afsted til huggeren efter en ny??? eller køb en ny --------- Du kan evt. sætte en alm afbryder kontakt inde i bilen så kan du manuelt starte blæseren - såvidt jeg ved skal den tænde trin et ved ca. 90 og trin to ved 95-100.............
der kan også være en løs forbindelse i ledn.

michael

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

ja okay, det må jeg nok hellere få ordnet, så den stakkels lille golf ikke får det for varmt hvis jeg skal holde i kø igen


 

en ny kontakt koster ca 120 kr , så en dårlig ide at bruge en brugt fra huggeren , og den sider i køleren i bilens venstre side
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis