Tætning til tagryg på plastiktag (rygning)

Hej.

Jeg er i gang med at bygge carport i direkte forlægelse af mit værksted, hvilket betyder, at værkstedets tag forsætter ud i carportens tag.

Taget er lavet med gitterspær, med en hælding på 1:2 (ca 24 grader).

Mit problem er, at værkstedet har ståltag, men jeg vil gerne lægge tranperant plastik-trapez over carporten, da ståltag simpelthen ville tage for meget lys. Jeg har tænkt på blot at sætte en lys-plade i ståltaget, men det er ikke den løsning jeg vil.
Da plastictrapez traditionelt lægges på carporttage/terasser med ensidig hældning, virker det ikke til at rygning (altså tagrygtætningsprofil) er en standardvare særligt mange steder.

Er det nogen der har en idé om hvor jeg kan få fat i 8 meter tranperant rygningsprofil? De må altså ikke være hvide, opal, eller blåtonede - altså helt gennesigtige.

Hvis ikke det findes, er der så nogen der har en god idé? Jeg tænkte på plexi og en varmepistol, men det tror jeg er meget bøvlet.

 

"If you need a machine today and don't buy it,
 
tomorrow you will have paid for it and not have it."
 
- Henry Ford 1938
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Hvis du bruger lexan (polykarbonat) istedet for plexiglas, kan du få det bukket i en pladebukker. Så får du et perfekt buk, lexanen revner ikke selvom det bukkes i kold tilstand.
mvh jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis