Fjernstyret bil

Har lige foræret Stella en Graupner Monster Truck 4WD i dag, som hun blev rigtig glad for.

Bilen er en "gave" fra Hilti og selve bilen er en Graupner som ellers skulle være en rimelig kvalitet, selvom den vist ikke er helt på højde med Hilti´s værktøj.



Glæden var dog kort da den efter ca. ½ times kørsel begyndt at skralde i gearboksen.

Nogen med forstand på fjernstyret biler der lige har en ide om hvor jeg evt. skaffer dele her i landet, eller måske ved hvad fejlen kunne være ?

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jøp.
Men først skal du finde ud af hvilke model graupner bil det er.
Personligt syntes jeg lige så godt du selv kan bestille stumpen hjem fra tyskland, men model butikken i holte kan skaffe graupner stumper.
Pas på med det. man bliver afhænig.


Jacob
Takker...

Hilti butikken havde dog en Demo så fik lige byttet bilen til en der virkede, så Stella fik kørt lidt mere i haven i dag.

Men kan godt se jeg burde nok købe en lidt mere solid bil hende hvis hun bliver bidt af detl, denne Hilti truck er en noget skrabet plastikmodel i forhold til den Graupner ellers sælger.

Annonce
Hvis det absolut skal være el så kig på en traxxas emax. ellers find en Thundertiger MTA4. det er der du får mest for pengene.
Jeg har kørt en del men også supleret min SU med penge tjent i en hobby butik hvor jeg fixede og justerede rc biler af alle mulige og umulige (cen) fabrikater. mange fabrikater har modeller der virker men også meget skrammel.

Jacob
en noget skrabbet udgave af trucksen med 540 motor.!

jeg har hpi. nitro rush. en rimilig robust rc bil med 2.1 ccm. nitro motor
og en fladbane rc bil den er hurdig.?
men di skal renovers så de kan få spræl i dem og motorene skal afdrejes
med motorlathe og friske batterier.!
Skrevet af NJL gulvservice på 05 jun 2010 08:57
ja nitro biler er mega sjove. hvis man kan få dem til af gå ordenlig den jeg har har jeg aldrig fået til af køre ordenlig i motoren.

Ja man skal kunne høre det.
Hvilke bil har du og med hvilke motor ?
Planlægger du et besøg nær københavn og har en times tid så send en mail så skal jeg nok dreje den ind.

H2H man afdrejer ikke i en rc nitro motor. man har normalt slet ikke værktøj til de ultrafine tolerancer man arbejder med der. Det er rigtigt at man afdrejer kommunikatoren på el motorene.


Jacob
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis